2015 este anul maşinii electrice. Volkswagen, Renault şi Ford vor să dezveţe şoferii de benzină şi motorină

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 ianuarie 2015 7516 afişări

Piaţa locală a maşinilor electrice şi a hibridelor aşteaptă un nou salt în 2015, odată cu venirea noilor modele de la Volkswagen, Renault şi Ford, dar şi cu investiţiile în service şi mentenanţă ale veteranilor pieţei.

„În cazul maşinilor electrice, pe lângă sub­ven­ţii, este necesară şi o dezvoltare a infra­struc­turii de încărcare a acestora, deoarece sunt foar­te puţine staţii. Trebuie o infrastructură care să permită realizarea călătoriilor interur­bane, cu staţii de încărcare rapidă în 30 de mi­nu­te pentru 80% din baterie“, a spus Bogdan Florea.

Pentru a pregăti reţeaua de livrarea pri­me­lor modele electrice, Volkswagen a demarat in­struirea angajaţilor, iar Porsche Bucureşti Nord, cel mai mare centru al mărcii de pe piaţa locală, va fi primul dealer certificat pentru vân­za­rea modelelor electrice şi hibride plug-in, iar în funcţie de cerere şi ceilalţi dealeri vor demara investiţii în această zonă.

Per total, în primele zece luni ale anului trecut pe piaţa locală s-au livrat 182 de maşini hibride şi electrice faţă de 167 în perioada similară din 2013. Dintre acestea, doar trei au fost Mitsu­bi­shi iMiEV, iar restul sunt din categoria hibridelor.

Planuri pentru „electrificarea“ reţelei din Ro­mânia pentru 2015 a anunţat şi BMW, care vrea să deschidă cel puţin şase service-uri pentru modelele electrice în următorii doi ani la nivel naţional, în timp ce showroom-urile specializate în comercializarea acestora se vor dezvolta pe măsura cererii.

Lansarea automobilelor electrice BMW i3 şi i8 pe piaţa locală în 2015 i-a determinat pe reprezentanţii grupului german să înceapă încă de anul trecut un program de extindere a service-urilor mărcii pentru a putea asigura intervenţii adaptate noilor tehnologii. În plus, pe lângă cele două modele din gama „i”, BMW va lansa noi modele hibride cum este viitorul X5 Plug-in Hybrid ce va fi lansat în vara acestui an. Primul centru cu un astfel de service este Automobile Bavaria Bănea­sa.

Investiţia într-un service care poate repara maşini BMW electrice variază între 10.000 de euro şi 80.000 de euro în funcţie de operaţiunile ce pot fi efectuate, de la mentenanţă până la reparaţii ale caroseriei din fibră de carbon.

Potrivit declaraţiilor lui Mario Moser, aftersales and sales channels development manager în cadrul BMW Group România în acest an, odată cu lansarea modelelor BMW i se vor deschide şi mai multe service-uri pentru acestea la nivel naţional, atât dintre cele cu nivel de bază, cât şi cu pachet de mare voltaj. În plus, în următorii doi ani vor exista în România un centru carbon (de reparaţii pentru caroseriile din fibră de carbon) şi aproximativ trei parteneri cu pachetul de mare voltaj, dar şi încă două service-uri cu pachet de bază. Service-ul pentru modelele BMW i al Automobile Bavaria va fi lansat cu pachetul de mare voltaj, ce permite intervenţia asupra sistemului electric de propulsie al vehiculului. Deocamdată, dacă un automobil este implicat într-un accident, automobilul va fi transportat la Viena, unde este cel mai apropiat service cu pachetul ce permite intervenţii asupra fibrei de carbon. Acolo dealerul aparţine BMW şi transportul va fi efectuat gratuit. De asemenea, service-urile vor putea interveni atât asupra lui i3, cât şi asupra lui i8 şi viitoarelor modele plug-in hybrid ce vor fi lansate.

Decizia de a demara planul de service-uri pentru BMW i, dar şi de lansare comercială a acestora anul viitor vine în contextul în care în România s-au importat deja mai multe automobile BMW i3 de pe pieţe unde deja a fost lansat. Mai mult, cu toate că i3 este un automobil electric de 170 CP cu o autonomie de 160 km şi cu o caroserie rea­lizată din fibră de carbon, preţul acestuia în Germania este de 35.000 de euro, cu 5.000 de euro mai mic decât cel al unui Ford Focus Electric. În plus, şi la nivel mondial există o cerere foarte mare pentru i3, motiv pentru care există încă şi un timp de aşteptare pentru acestea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/2015-este-anul-masinii-electrice-volkswagen-renault-si-ford-vor-sa-dezvete-soferii-de-benzina-si-motorina-13756848
13756848
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.