În căutarea antreprenorului perfect. Cum vede un gigant din Big 4 portretul omului de afaceri român

Autor: Claudia Medrega Postat la 03 iunie 2014 516 afişări

Antreprenorii sunt de cele mai multe ori persoane exuberante, cu mare apetenţă pentru risc şi cu puţină înţelegere pentru reguli. Cum vede un şef din Big 4 portretul antreprenorului român şi ce ar schimba la acesta?

În căutarea antreprenorului perfect. Cum vede un gigant din Big 4 portretul omului de afaceri român

Ideea fundamentală a programului EOY este exact aceea de a promova antreprenorii excepţionali, pe care România cu siguranţă îi are, spune cu convingere Bogdan Ion. ”Sunt multe iniţiative din zona privată care se vor transforma şi cu ajutorul EY în poveşti de succes ale antreprenorilor români, poveşti de povestit la nivel mondial.“ 12 noiembrie 2014 este ziua când vom afla cine este cel mai bun antreprenor din România. Spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, impactul global şi asupra comunităţii, inovaţia şi integritatea profesională sunt criteriile care vor face diferenţa, departajând elitele antreprenoriatului autohton.

După ce va fi câştigat duelul de pe plan local, cel mai bun antreprenor din România va avea oportunitatea să intre în competiţie alături de antreprenori din întreaga lume şi să lupte la Monte Carlo, în vara anului următor, pentru titlul World Entrepreneur Of The Year.

Startul competiţiei World Entrepreneur of the Year a fost dat în urmă cu aproape trei decenii, iar titlul World Entrepreneur of the Year se acordă începând cu anul 2000. Firma de audit şi de consultanţă Ernst & Young (EY) a demarat acest program, în 1986, în Statele Unite. Începând cu 1993, programul a fost extins la nivel internaţional. După 28 de ani, competiţia WEOY a ajuns în 60 de ţări.

EY Entre-preneur Of The Year se desfăşoară în acest an în 145 de oraşe, acoperind mai mult de 94% din economia globală. Antreprenori din SUA, Canada, Marea Britanie, China, India, Singapore, Germania, Italia, Elveţia, Kenya, Filipine şi Africa de Sud au fost în ultimii 13 ani cei mai buni antreprenori din lume, reuşind să câştige titlul World Entrepreneur of the Year. Deţinătorii acestui titlu derulează afaceri care generează, în medie, un venit de circa un miliard de dolari şi au o rată medie de creştere de peste 17% pe an.

Anul trecut am avut ocazia să particip la finala competiţei mondiale World Entrepreneur of the Year, la Monaco. Şi a fost o experienţă inedită. Au fost câteva zile intense, în care am discutat cu personalităţi precum Kofi Annan, fost secretar general al Naţiunilor Unite, Sir Tim Berners-Lee, inventatorul World Wide Web-ului, sau Mika Hakkinen, campion la Formula 1. Evenimentul a inclus şi o serie de workshopuri cu focus pe pieţele emergente, oportunităţi de dezvoltare a businessurilor, inovaţie, afaceri de familie sau social media. Iar în centrul atenţiei tuturor au fost antreprenorii, cu poveştile lor captivante despre afaceri, cu reţete de supravieţuire pe timp de criză, cu anecdote despre relaţia dintre bănci şi antreprenori şi cu exemple despre modul cum diverse ţări îşi susţin antreprenorii.

Discuţiile au fost presărate cu networking lunch-uri, cocktailuri şi tot soiul de recepţii, integrate în atmosfera paradisiacă din Monte Carlo, loc asociat în mintea multora cu luxul, extravaganţa şi frumuseţea. În 2013, la Monte Carlo au concurat 47 dintre cele mai bune afaceri antreprenoriale din lume, care au creat 59.000 de noi locuri de muncă în trei ani. Iar premiul World Entrepreneur of the Year a fost câştigat de turcul Hamdi Ulukaya, fondatorul şi preşedinele companiei producătoare de iaurturi greceşti Chobani, cu sediul în Statele Unite.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/in-cautarea-antreprenorului-perfect-cum-vede-un-gigant-din-big-4-portretul-omului-de-afaceri-roman-12682990
12682990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.