Un sas plecat din Romania timp de 20 de ani s-a intors in tara si-a vandut 2100 de locuinte in plina criza

Autor: Ioana Matei Postat la 31 decembrie 2015 169674 afişări

Un sas plecat din Romania timp de 20 de ani s-a intors in tara si-a vandut 2100 de locuinte in plina criza

A încercat să vândă terenul evaluat la 200 de euro/mp reducându-i preţul până la 28 de euro/mp, însă cumpărătorii au întârziat să apară, singura soluţie fiind astfel dezvoltarea proiectului de locuinţe pe care îl plănuise. În lipsa încrederii colaboratorilor de atunci, au început să facă propria promovare a proiectelor şi au vândut încă din prima lună off-plan 83 de apartamente, reuşind astfel să ramburseze şi creditul pentru terenul achiţionat. A vândut de atunci circa 2.100 de locuinţe, exclusiv pe hârtie, cu termen de livrare de 1-2 ani de la data încheierii contractelor. „Singurele apartamente care pot fi cumpărate de la noi acum sunt cele ale clienţilor care se mută sau ale investitorilor care au ales să cumpere mai multe apartamente“, explică investitorul.

În 2013, Maurer Imobiliare a demarat un proiect de 1.800 de apartamente şi la Sibiu, cu o investiţie bugetată la 45 de milioane de euro. După un an a livrat primele 90 de apartamente din proiect, următoarele imobile fiind deja în construcţie, cu termen de predare anul acesta.

În 2013, Simon Maurer a vândut prin firma sa un număr total de 365 de apartamente, în 2014 a ajuns la 500, iar anul acesta a vândut 55 de apartamente doar în luna martie. „Este în mod evident o creştere fabuloasă, sunt semne mari de revenire, chiar dacă pe noi criza nu ne-a afectat deloc, iar anul acesta semnalele sunt puţin mai bune decât anul trecut.“ Maurer spune că interesul clienţilor de a cumpăra o locuinţă este în creştere, mai ales în contextul în care ratele bancare ale celor care achiziţionează locuinţe prin programul Prima casă, cu un avans de 2-3.000 de euro, sunt mai mici decât preţul chiriilor.

În prezent, se concentrează pe continuarea celei de-a doua faze a complexului Avantgarden 3 din Braşov, care presupune construirea a 2.500 de locuinţe şi o investiţie de 56 de milioane de euro. Anul acesta, vor fi livrate primele cinci imobile cu 398 de locuinţe, iar finalizarea celor două proiecte este estimată de antreprenor în 6-7 ani.

Simon Maurer prospectează însă şi piaţa rezidenţială din Capitală, aflându-se la stadiul de discuţii cu alţi posibili parteneri, dar şi în căutare de terenuri. „Nu ne uităm acum la piaţa din Capitală doar pentru că există discuţii despre revenirea pieţei de aici, ci pentru că am construit un brand în care am investit foarte mult, şi în marketing, şi în promovare, am devenit cunoscuţi şi am primit solicitări şi de aici.“ Însă nu doar Capitala este vizată de extinderea lui, ci şi Clujul şi Iaşiul: „Cred că până la sfârşitul anului vom începe construcţia în unul dintre aceste oraşe sau în toate, nici noi nu ştim încă unde deocamdată“.  Compania dezvoltată de Simon Maurer nu renunţă la un imobil odată ce l-a vândut: administrarea clădirilor dezvoltate de companie se face tot în cadrul firmei, unde au fost dezvoltate departamente dedicate clienţilor. Un exemplu este departamentul social prin care gestionează problemele locatarilor. Este atent şi la comunitatea creată în jurul ansamblurilor rezidenţiale dezvoltate, iar, pentru a lua pulsul acesteia, stă el însuşi în cartierul din Braşov, pe care îl numeşte „o mică Germanie, în inima României“.  În cadrul acestuia, a deschis şi o grădiniţă privată, administrată de soţia sa, un restaurant, dar şi un cabinet medical ce oferă consultaţii gratuite clienţilor companiei sale.

Maurer Imobiliare are în prezent 140 de angajaţi în Braşov, circa 20 la Sibiu şi aproximativ 500 în subantrepriză. Antreprenorul îşi numeşte angajaţii „colegi“ şi îi consideră esenţiali pentru modul cum a evoluat afacerea sa. „Pentru mine, fluctuaţia de personal ar fi cel mai dureros lucru ce s-ar putea întâmpla şi este aproape inexistentă în prezent în companie.“ Investeşte în pregătirea lor, în participări la training-uri, dar şi în vacanţe (anul acesta investeşte în asigurarea unui concediu în Mauritius pentru fiecare dintre angajaţi).

Simon Maurer crede, de altfel, că 80% din succesul său este garantat de modul cum gestionează relaţiile sociale. „Trebuie să ştii cum să vorbeşti cu fiecare om în parte astfel încât să se simtă bine lângă tine. Cea mai mare frică a mea este că mă schimb – succesul te expune la schimbare şi eu nu îmi doresc asta.“ În ce priveşte caracteristicile oamenilor de afaceri români cu care a colaborat, a observat că mulţi dintre ei îşi doresc să atingă doar succesul pe termen scurt şi, de asemenea, le place să stea în centrul atenţiei.

Cea mai mare pasiune a sa este fotbalul şi din acest motiv a fost şi sponsor al echipei de fotbal FC Braşov timp de doi ani. A doua sa pasiune sunt maşinile, având o colecţie de 20 de maşini de lux. Iar călătoriile s-au transformat din pasiune în stil de viaţă – cel mai des merge în locul său preferat din Germania, lângă Nürnberg (Erlangen), unde se află încă părinţii săi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/un-sas-plecat-din-romania-timp-de-20-de-ani-s-a-intors-in-tara-si-a-vandut-2100-de-locuinte-in-plina-criza-14202891
14202891
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.