Stresul unora, afacerea altora. Cine se bucură de criză?

Autor: Ioana Mihai Postat la 14 decembrie 2011 58 afişări

Orice moment, oricât de încărcat de oportunităţi sau greutăţi, se dovedeşte pentru unele companii o adevărată comoară. În timp ce unele firme dau faliment, iar băncile îşi execută creditaţii rău- platnici, înfloresc afacerile celor care oferă servicii de “rezolvare a stresului”, fie ei executori, case de insolvenţă sau firme de imobiliare cu departamente specializate.

În locul politicii precaute preferate de multe afaceri de pe piaţa locală, Coldwell Banker a mizat pe extindere - deopotrivă a serviciilor, cât şi a reţelei de agenţii imobiliare. "Aveam nevoie de o reţea cât mai extinsă, pentru a fi cât mai aproape de produse, să estimăm cât de lichide sunt proprietăţile urmărite", afirmă reprezentantul firmei. Şi, chiar dacă nu i-a fost tot timpul uşor să găsească banii, a pompat în investiţii peste un milion de euro. Banii necesari pentru deschiderea unei sucursale sunt "ridicol de puţini", dar costurile se adună până în momentul în care acestea devin profitabile. Din fericire, completează Ilie, acum orice sucursală din reţea ajunge la break even din prima lună. Dar pentru a ajunge aici a fost foarte greu, "pentru că într-o piaţă aproape inexistentă aparent nu are niciun fel de sens să deschizi un nou brand sau filială". Mai mult, nici angajaţi nu îi e uşor să găsească, pentru că "forţa de muncă a dispărut total" în piaţa imobiliară. Una peste alta, reţeaua a crescut de la începutul crizei cu 12 noi sucursale, ajungând acum la 21 de unităţi. Coldwell plănuieşte să deschidă încă 10 noi birouri chiar săptămâna aceasta, în toată ţara.

În atare condiţii, evident că nu profitul a fost ţinta principală, dat fiind că firma a apăsat, în continuare, pedala de acceleraţie la capitolul investiţiilor. Pentru activităţile de administrare a spaţiilor, de pildă, "un client mare îţi aduce la început un minus pentru că pentru a pleca la drum într-un contract de patru ani este nevoie de o investiţie dureroasă". Iar cheltuiala poate fi de nivelul a sute de mii de euro, fiind "enorm de multe lucruri" care trebuie gestionate, de la rute de lucru şi bilete de avion până la sutele de oameni pentru care ai nevoie de uniforme, echipamente sau maşini. În ultimii ani, tot mai multe companii au preferat să-şi externalizeze serviciile de administrare, costurile reducându-se chiar cu 30-40%, (mai predispuse fiind multinaţionalele).

Coldwell are în acest moment peste 500 de clădiri în administrare. Pe măsură ce numărul de clienţi este mai mare, costurile echipamentelor se amortizează mai rapid, fiind utilizate la capacitate maximă. Aşadar profitul apare, dar mai târziu. Din momentul investiţiei, în cazul contractelor de administrare, până în cel în care ajunge să încaseze primul cent poate să treacă chiar şi un an şi jumătate. Pe diverse arii de activitate, încasările Coldwell Banker diferă mult - "brokerajul şi administrarea nu se compară deloc în termen de profitabilitate". Comisioanele de tranzacţii sunt mari, în vreme ce marjele pentru administrare sunt microscopice.

La nivel de încasări, 2011 este cel mai bun an, dar este şi cel mai greu, punctează Ilie. Pentru că au obţinut mai greu contractele, vânzările s-au realizat mai greu, a investit mai mult efort pentru fiecare tranzacţie, proprietăţile care ies la vânzare sunt tot mai puţine, bugetele pentru mentenanţă tehnică din companii sunt din ce în ce mai mici. "Trebuie să faci cam acelaşi lucru cu mult mai mult efort şi totul este cam la limită, în general. Toţi cei cu care intrăm în contact au la rândul lor problemele lor, de piaţă", spune reprezentantul Coldwell Banker.

Ilie se declară optimist, ca întotdeauna, pentru că, după cum spune chiar el, "când eşti pozitiv transmiţi şi în jur starea de spirit. Cu condiţia să crezi asta." Din 2009 până acum compania pe care o conduce n-a inclus în previziuni nicio undă de pesimism. A mizat permanent pe extindere, pe investiţii, pe creşterea cotei de piaţă, pe segmente noi de activitate şi o atenţie cât se poate de crescută pe activităţile de nişă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
oportunităţi,
afacere
/analize/imobiliare/stresul-unora-afacerea-altora-cine-se-bucura-de-criza-9052578
9052578
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.