Pasaportul AdePlast pentru supravietuire

Postat la 15 decembrie 2009 70 afişări

Un producator de materiale de constructii a atras atentia in ultimele saptamani - chiar daca intr-un mod care poate fi considerat negativ – prin interzicerea de la difuzare a spoturilor sale publicitare. La final de an, proprietarul sau detine un nou factor de atragere a atentiei: obtinerea unei refinantari la o dobanda mai mica.

"Am o sotie si patru copii, nu este vorba de misoginism. Doriti sa va spun sincer? Asta ne-am dorit de la inceput, sa fim interzisi ca sa atragem atentia asupra noastra. Initial erau trei spoturi, insa al treilea nu a mai apucat sa fie difuzat desi acesta ar fi fost interzis cu siguranta. Am avut aceasta sesizare si toata lumea a auzit de noi. Si atunci cand este o reclama negativa, tot reclama este", declara Marcel Barbut.

Este aceasta insa o tactica buna avand in vedere imaginea si identitatea de brand a unei companii? Si mai presus de toate, atingerea unui scop poate justifica mijlocul? Acestea sunt doua dintre intrebarile ridicate de campania AdePlast. Stefan Liute, strategy director in cadrul agentiei de branding Grapefruit, considera ca strict din punct de vedere comercial campania nu a fost prost gandita insa "ar trebui sa existe niste limite. Ce ar fi iesit daca in loc de misoginism s-ar fi apelat la abordari rasiste sau antisemite? Dar in Romania nu e o problema poate sa ai o astfel de opinie fata de femei", afirma Liute, care considera ca exista o problema de etica atat pentru beneficiarul campaniei, cat si pentru cel care a realizat-o. "Brandul nu va fi probabil afectat pe segmentul publicului tinta, insa pentru publicul general va avea o problema de reputatie."

Proprietarul AdePlast spune in apararea sa ca nu si-a dorit sa jigneasca reprezentantele sexului frumos in ciuda faptului ca si-a dorit spoturi care sa fie interzise. Pana la analize etice, se pare ca reclamele TV si interzicerea lor au avut un efect benefic asupra vanzarilor companiei, desi nu au fost inca centralizate cifrele de vanzari din luna noiembrie. Aproape cert este ca afacerea fondata de omul de afaceri in urma cu aproape 14 ani va incheia 2009, cel mai greu pentru sectorul de constructii, la un nivel similar cu cel din 2008. "Sunt lucrari incepute in 2008 care nu au fost inca finisate. Si noi nu depindem doar de constructiile noi. Dar anul viitor va fi cu adevarat problematic", conchide omul de afaceri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/pasaportul-adeplast-pentru-supravietuire-5180990
5180990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.