Cocorul, Zara si provincia

Postat la 09 martie 2009 362 afişări

Intr-un peisaj cu comercianti care isi inchid din magazinele deschise cu frenezie in anii anteriori, iar unele mall-uri n-o duc prea bine, exista si companii imobiliare care isi pun sperantele in continuare in proiecte comerciale.

Astfel de probleme au efecte negative nu doar asupra centrelor comerciale respective sau asupra comerciantilor, ci si asupra companiilor de consultanta, care se asteapta la venituri mai mici in acest an, dupa ani de zile in care au avut in unele cazuri si dublari ale cifrelor de afaceri si ale profiturilor. Razvan Gheorghe spune ca primul buget pentru 2009 a fost intocmit in luna decembrie a anului trecut, dar ca “a fost deja revizuit in jos”; si directorii celorlalte companii de consultanta au admis in ultima vreme ca anul in curs va aduce primele scaderi.

Daca nu mai sunt atatia comercianti la fel de dornici de a se extinde ca in anii precedenti, va creste si competitia intre companiile imobiliare care inchiriaza spatiile din proiectele anuntate de mall-uri. Directorul Jones Lang LaSalle Romania, Charles Krick, afirma recent ca una din solutiile de a asigura venituri pentru companie va fi incheierea unor contracte cu dezvoltatori care au avut anterior alti agenti exclusivi de inchiriere; acesta este un obiectiv pentru acest an al companiei, a treia de pe piata dupa ultimele rezultate oficiale.

De altfel, potrivit informatiilor din piata imobiliara, exista deja dezvoltatori care au inceput sa poarte discutii si cu alte companii imobiliare, altele decat cele cu care au incheiat initial contractele exclusive de intermediere a inchirierilor. Chiar si in actualele conditii, segmentul de retail prezinta inca oportunitati, in opinia lui Ilan Laufer, care considera, la fel ca si Razvan Gheorghe, ca magazinele cu suprafete mari, care se adreseaza unui public larg, prezinta un avantaj. Plecand de la aceasta convingere, Laufer spune ca va trece granita dintre agent de inchiriere si investitor, urmand ca din 2010 sa inceapa dezvoltarea unor centre comerciale.

“Va fi vorba de un mini-hipermarket cu o suprafata de 4.000 de metri patrati si de inca doua-trei magazine de suprafete mai mari - proiecte cu maximum 10.000-15.000 de metri patrati pentru urmatorii cinci ani”, spune managerul general al Retail Group. Orasele vizate sunt cele cu o populatie de la cateva zeci de mii de locuitori pana la maximum 80.000, segment pe care compania are deja experienta, dupa ce a inchiriat cateva proiecte de dimensiuni reduse in orase precum Ramnicu-Sarat sau Reghin. Resursele necesare ar urma sa provina din atragerea unor fonduri straine in actionariatele centrelor comerciale care urmeaza a fi dezvoltate, Laufer aratandu- se increzator in incheierea unor astfel de parteneriate.

Deocamdata, tanarul manager a bifat recent o tranzactie importanta - inchirierea de catre Inditex a fostului spatiu pe care il ocupa Media Galaxy in Unirea Shopping Center. Grupul de retail spaniol va aduce aici cel mai cunoscut brand al sau, Zara, alaturi de un magazin Zara Home, investitiile totale in amenajarea noului spatiu fiind estimate la aproape zece milioane de euro, potrivit informatiilor din piata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/cocorul-zara-si-provincia-4034429
4034429
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.