Ce vor să facă fraţii Negoiţă cu Rin Grand Hotel

Autor: Mirabela Tiron Postat la 11 mai 2012 2510 afişări

În urmă cu cinci ani, lansarea pe piaţă a “celui mai mare hotel din Europa” stârnea controverse peste controverse pe piaţa hotelieră locală. Fraţii Negoiţă erau încrezători că cele 1.500 de camere vor fi bine primite de piaţă şi că hotelul Rin va deveni profitabil în doar câţiva ani. Au trecut cinci ani, iar hotelul de lângă târgul de maşini Vitan s-a transformat pentru proprietari într-o sursă nesperată de cash.

Au fost construite apartamente cu două şi trei camere, cu suprafeţe între 52 metri pătraţi şi 103 metri pătraţi. Locatarii au acces la facilităţile hotelului, cum ar fi wellness club, galerie de shopping, restaurante, bar, piscină sau parcare supraetajată. Locuinţele au acces separat de intrarea în hotel. Dezavantajul este că apartamentele nu au balcoane. Valoarea estimată a reconversiei este de 4-5 milioane de euro, potrivit ultimelor date disponibile.

"Am încercat să valorificăm această clădire prin transformările pe care le-am făcut. Activitatea de bază este încă cea hotelieră, pe care am dus-o în zona optimă. Am decis ca tot ce este peste punctul optim, adică 500 de camere de hotel, să fie transformat în lichidităţi, respectiv în apartamente pe care le-am scos la vânzare", a spus Negoiţă.

Omul de afaceri susţine că proiectul hotelier nu este un eşec, ci doar un proiect care a fost optimizat în funcţie de cerere. "Hotelul nostru rămâne cel mai mare din România. A trebuit regândit dată fiind modificarea cererii pentru cazare. Într-un business trebuie să existe adaptabilitate", a precizat Ionuţ Negoiţă, care consideră această transformare o dovadă a eficientizării. "Orice investiţie trebuie exploatată la maxim şi eficientizată."

Fraţii Negoiţă au început să dezvolte afaceri în România după ce au lucrat în domeniul construcţiilor în Iugoslavia şi Franţa, unde au adunat o parte din banii pe care aveau să îi investească în ţară. În anul 1998, când a fost înfiinţată firma Pro Confort, fraţii Negoiţă au început să facă afaceri prin vânzarea de mochetă, adusă din Belgia cu o camionetă de trei tone şi jumătate. Înainte de a se lansa în această afacere, au mai existat câteva încercări, precum dezvoltarea unui depozit de materiale de construcţii şi a unei secţii de produs plăci de teracotă. Stabilitatea financiară a venit însă din aducerea mochetei din import şi vânzarea acesteia pe piaţa românească.

Afacerile în hoteluri şi imobiliare au început să fie dezvoltate după ce fraţii Negoiţă au cumpărat în 2002 un teren în zona Otopeni, pe o suprafaţă de 13.000 de metri pătraţi, pe care au dezvoltat ulterior hotelul Confort, înfiinţând firma Pro Hotels. La baza acestei strategii a stat atât construirea celui mai mare hotel din Europa, Rin Grand Hotel, dar şi a celorlalte hoteluri, Traian, Confort Otopeni şi Rin Otopeni, care cumulează 2.100 de camere şi care au generat venituri totale de 15-16 mil. euro în 2010, potrivit ultimelor date disponibile.

Toate hotelurile din cadrul Rin Hotels au intrat într-un proces de rebranding: hotelul Confort Traian din Piaţa Unirii a luat numele de Rin Central, iar hotelurile din Otopeni, cu o capacitate totală de 405 camere, vor lua numele de Rin Airport. Fraţii Negoiţă au mizat pe dezvoltarea de la zero a celor 2.200 de camere pe care le controlează. Model pe care îl folosesc în continuare prin dezvoltarea afacerilor pe orizontală şi prin folosirea instinctului şi a strategiilor proprii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/ce-vor-sa-faca-fratii-negoita-cu-rin-grand-hotel-9593650
9593650
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.