Ilya Kretov, eBay: „Exportaţi! Luaţi în serios cererea existentă în toată lumea pentru produsele româneşti!”

Autor: Ioana Matei Postat la 11 aprilie 2017 505 afişări

„Exportaţi! Luaţi în serios cererea existentă în toată lumea pentru produsele româneşti!” – este mesajul pe care Ilya Kretov, general manager al eBay pentru Rusia şi ţările emergente din Europa, îl transmite pieţei locale. Ce loc ocupă România în planurile executivului rus?

Ilya Kretov, eBay: „Exportaţi! Luaţi în serios cererea existentă în toată lumea pentru produsele româneşti!”

Faptul că eBay vede o oportunitate în dezvoltarea vânzărilor de pe piaţa locală este dovedit şi de faptul că, de câteva luni, compania lucrează cu un call center care asigură şi limba română pentru customer supportul vânzătorilor români care vor să folosească platforma. Kretov nu oferă însă detalii despre compania cu care lucrează. Reprezentantul eBay este discret şi în ce priveşte ţintele fixate pentru România, indiferent că este vorba despre numărul de utilizatori, vânzători sau cumpărători. El oferă câteva detalii referitoare la produsele vândute din România pe eBay: produse fashion - 27% (reselleri, producători locali); părţi şi accesorii auto (nu ştie dacă sunt produse în România, dar a observat că există vânzători mari care vând diferite componente pentru maşini) - 22%;  electronice - 17%; produse de casă şi grădină - 7%;  lifestyle (produse de frumuseţe, produse naturiste făcute în România, dar şi instrumente muzicale făcute în România) - 7%. Cumpărătorii pentru aceste produse vin din Europa, SUA şi China. Potrivit datelor eBay, 90% din vânzările din România intermediate pe eBay sunt importuri-exporturi.

În ceea ce priveşte achiziţiile, românii cumpără mai ales haine şi electronice, cu precădere din Germania şi Regatul Unit, SUA şi China. Compania nu oferă informaţii în ce priveşte segmentarea dintre clienţii care vând B2C sau C2C, în contextul în care modalităţile de listare între companii şi clienţii persoane fizice nu diferă. 

Iar dacă beneficiile pentru vânzători sunt legate de oportunitatea unei baze uriaşe de clienţi, de ce ar prefera un client român să cumpere un produs de pe platformă? Kretov spune că răspunsul simplu referitor la motivele legate de alegerea eBay de către clienţi se leagă de varietatea ofertei (eBay are circa 1,1 miliarde de produse listate), precum şi preţul mai redus pentru anumite produse. Totodată, un avantaj în raport cu competiţia locală (formată din jucători precum Okazii.ro sau OLX) este adus, potrivit lui Kretov, de faptul că eBay oferă garanţia, prin intermediul unei colaborări cu PayPal (companie integrată de eBay în intervalul 2002-2014, până când PayPal s-a listat separat) restituirii banilor în cazul unei nemulţumiri referitoare la produsul cumpărat.

În ceea ce priveşte posibila deschidere a unui birou în România sau de achiziţie a unei platforme tip marketplace pe piaţa locală, managerul spune că aceste planuri sunt deocamdată premature, deşi nu exclude o astfel de dezvoltare în viitor. „Cred că este prematur acum să vedem cum ne vom atinge aceste obiective, abia acum facem cunoştinţă cu piaţa. Nu exclud însă genul acesta de dezvoltare, suntem destul de deschişi în ce priveşte piaţa din România. O astfel de decizie este influenţată de nevoile de business, achiziţiile sunt făcute în general când există o sinergie: plăteşti 100 de dolari şi primeşti 200 de dolari datorită sinergiei cu respectiva companie. Spre exemplu, lucrezi cu o platformă locală pentru care deschizi toată lumea, ei încep să vândă mai mult, dar nu cred că este momentul potrivit să ne uităm la potenţiale oportunităţi de genul acesta.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.