Ies marile lanturi de farmacii la cumparaturi?

Postat la 19 aprilie 2010 110 afişări

Masurile neprietenoase pentru farmacii adoptate de Guvern in ultimele luni au facut ca multe din micile farmacii independente sa ajunga in pragul desfiintarii. Desi preluarea acestora de catre marile retele pare fireasca in aceste conditii, lucrurile nu stau asa.

"Farmaciile mici au facut cesiune de creante catre distribuitor si probabil ca achizitia lor va fi facuta de acei distribuitori care au si lanturi de farmacii", sustine Dorin Catana, directorul general al Centrofarm, singurul lant national fara un distribuitor in spate. Despre o posibila preluare a acestor unitati, seful Centrofarm spune ca, in ce-l priveste, n-ar fi dispus sa asimileze in retea astfel de farmacii. "Nu am testat inca piata, dar parerea mea este ca acele farmacii care sunt in trafic si sunt bine gestionate nu sunt de vanzare. Cred ca in impas sunt cele din zonele cu trafic redus si din mediul rural", spune Catana, precizand ca este putin probabil sa gaseasca farmacii disponibile in zone cu trafic.

Repetarea cuvantului "trafic" nu ar trebui sa ne surprinda, intrucat amplasarea in spatiile cu vad este definitorie in momentul deschiderii unei farmacii. "In momentul cand cumperi o afacere de acest gen o cumperi pentru venitul pe care ti-l poate aduce. Mai conteaza si adresabilitatea. Cred ca mai degraba distributorii ar putea lua o decizie de genul achizitionarii acestor farmacii", anticipeaza Catana. Asadar, BUSINESS Magazin a cautat sa afle cum ar proceda retelele care au in spate si segmente de distributie.

"Suntem mai preocupati, ca distribuitori, de sanatatea farmaciilor decat de oportunitatea de a le cumpara", raspunde Robert Popescu, directorul A&D Pharma, companie ce detine distribuitorul Mediplus si reteaua de farmacii Sensiblu. "Cifra de afaceri pe distributie este de circa 500 de milioane de euro si in orice moment suntem expusi pe farmacii cu aproape 300 de milioane de euro", explica Popescu, observand ca, daca un procent semnificativ de farmacii vor da faliment, ceea ce deja a inceput sa se intample, riscurile pentru distribuitor devin mai importante decat oportunitatea de a cumpara farmaciile care au probleme. "De dragul de a creste reteaua Sensiblu cu 20%, nu cred ca ne dorim sa apara probleme in sectorul de distributie", conchide directorul A&D Pharma.

In acelasi registru se pronunta si reprezentantii grupului Fildas, care detine divizia de distributie cu acelasi nume si reteaua de farmacii Catena. "Orice preluare are la baza o analiza complexa a situatiei farmaciei vizate. Pretul mai scazut, determinat de criza, este un element important, dar trebuie evaluat alaturi de calificarea personalului, de amplasare si, nu in ultimul rand, de situatia financiara si patrimoniala", declara Alina Marinescu, directorul Catena, admitand ca achizitiile pot fi oportunitati de extindere, in special in acele zone unde reteaua nu este prezenta. In functie de oportunitatile concrete identificate pe piata, conducerea Fildas nu exclude ideea consolidarii Catena prin preluarea de noi farmacii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farma,
farmacii,
retele,
preluari,
faliment,
masuri
/analize/ies-marile-lanturi-de-farmacii-la-cumparaturi-5913994
5913994
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.