Hibridul între abonament medical şi asigurare de sănătate, un pariu încă necâştigător

Autor: Razvan Muresan Postat la 24 octombrie 2013 1143 afişări

Cele mai mari două reţele de clinici private, MedLife şi Regina Maria, au lansat în primăvară, în parteneriat cu asigurătorii Generali şi Groupama, o asigurare menită să popularizeze acest tip de serviciu în rândul pacienţilor. Cât succes au avut?

Hibridul între abonament medical şi asigurare de sănătate, un pariu încă necâştigător

Noul produs lansat este, potrivit oficialului, unul conceput pentru intervenţii chirurgicale şi spitalizare şi nu pentru ambulatoriu, cum se întâmplă în cazul abonamentelor pe care le oferă în prezent clinicile - „este o inversare faţă de produsele de asigurări deja existente„. „Noul produs este şi un pariu pe care trebuie să-l ţinem. Neexistând la momentul de faţă astfel de vânzări, clienţii cărora ne adresăm sunt relativ puţini„, explica Racoveanu, care miza pe asocierea brandurilor companiilor pentru a ajunge la cât mai mulţi clienţi. Un studiu recent arată faptul că, în România, sănătatea implică o serie de costuri chiar şi pentru persoanele care contribuie la sistemul de asigurări sociale, circa jumătate dintre respondenţi declarând că au fost nevoiţi să cheltuie în jur de 850 de lei în perioada unei spitalizări.

Persoanele care nu plătesc contribuţii la asigurările sociale de sănătate trebuie să suporte costuri zilnice care pornesc de la 100 lei şi ajung chiar şi la 1.000 de lei pentru internarea în secţiile de anestezie şi terapie intensivă ale spitalelor de stat.

Obiectivul clinicilor şi asigurătorilor pentru primul an ar fi de câteva mii de clienţi, iar curajul lansării este totuşi temperat de un optimism moderat. „Un astfel de domeniu nu poate fi dezvoltat singur de un asigurător şi un operator privat. Este un produs care trebuie cultivat către populaţie şi va dura încă mulţi ani până când asigurările de sănătate vor deveni un produs uzual„, spune Mihail Marcu, preşedintele consiliului de administraţie al MedLife.

Oficialii de la Regina Maria susţin că produsul lansat în primăvară este singura combinaţie viabilă între know how-ul şi infrastructura pe care o pot pune la dispoziţie operatorii privaţi şi sistemul de asigurare a unui risc pe care îl poate acoperi doar o companie de asigurări: „Atâta timp cât ai controlul asupra actului medical, poţi asigura şi calitatea acestuia şi îţi poţi fideliza clienţii.

Nu oferim totul prin abonamente, este adevărat că există nişe şi zone specializate sau extrem de costisitoare, pe care le punem la dispoziţie la cererea pacientului prin furnizori din afara României, intermediind legătura şi facilitând trimiterea dosarului medical„. În cazul Regina Maria, aceste segmente sunt acoperite prin intermediul asigurătorului. „O astfel de piaţă se construieşte în timp şi are un ingredient foarte important, încrederea în calitatea actului medical. Dovada că produsul care răspunde nevoii pacienţilor se află în zona despre care vorbim aici este faptul că în ultimul an ni s-au întors trei clienţi corporate care au vrut să testeze şi asigurarea de sănătate. S-au convins de diferenţe şi, după nici un an, au revenit la abonamente„, mai spun oficialii operatorului de servicii medicale private.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/hibridul-intre-abonament-medical-si-asigurare-de-sanatate-un-pariu-inca-necastigator-11555265
11555265
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.