Preţul, ultima frontieră în cursa marilor companii pentru a câştiga clienţi

Autor: Bogdan Alecu Postat la 23 iunie 2015 295 afişări

Divizia de energie din cadrul Ţiriac Holding funcţionează din 2012, iar de anul trecut compania a deschis şi şase staţii de distribuţie de carburant. Grupul se bazează pe baza proprie de clienţi şi pe preţul de tip discount pe care îl practică pentru a duce reţeaua la un număr cu două zerouri.

Preţul, ultima frontieră în cursa marilor companii pentru a câştiga clienţi

Prima staţie premium a companiei va fi construită în cartierul bucureştean Militari, pe bulevardul Iuliu Maniu, aproape de ieşirea pe autostradă. În funcţie de vânzări, anul viitor compania va decide strategia de dezvoltare a reţelei: câte staţii va construi business-to-customer, câte pentru transportatori şi câte în cadrul ŢiriacAuto. În cadrul service-urilor companiei intră anual aproximativ 100.000 de maşini, potenţială clientelă pentru Ţiriac Energy.

„Targetul de volum va veni abia în 2017, deoarece în 2016 vom construi. Decizia o vom lua pe baza rezultatelor din acest an. Dar noi vrem să construim în 2016 cel puţin 50 de staţii, iar în trei ani vrem să ajungem la 200 de staţii. Staţiile noastre sunt mult mai ieftine decât ale concurenţei. Spre exemplu, cea containerizată cu sistemul informatic costă 50.000 – 60.000 de euro, iar una premium până în 200.000 de euro. O staţie a competiţiei, normală, poate ajunge şi la 4 milioane de euro dacă ne uităm la ultimii jucători intraţi pe piaţa locală. Din total, estimăm că 60% vor fi staţii premium deoarece acesta are legătură cu profitabilitatea şi relaţia business-to-customer”, a spus directorul general al companiei. În ceea ce priveşte bugetul de investiţii pe care Ţiriac Energy îl va avea la dispoziţie, acesta va fi „cu şapte zerouri, de ordinul zecilor de milioane de euro”.

Continuarea extinderii reţelei de staţii va continua în două etape, una în România, cu staţii partenere, şi o a doua la nivel european. „Avem în plus şi partea de francizare, un concept personalizat pentru staţiile private unde vom face control al calităţii. Următorul pas îl reprezintă extinderea în afara României, atât în sud-estul Europei, cât şi Europa de Vest”, a declarat Remus Hîrceagă.

Benzinăriile Ţiriac Energy vor include nu doar combustibili, ci şi curent electric pentru maşinile electrice, în contextul în care aproape toţi constructorii auto au lansat sau urmează să lanseze astfel de automobile. „Dorim ca staţiile noastre să poată alimenta cu energie şi maşinile electrice deoarece Ţiriac Holdings este şi importator de astfel de maşini, avem deja Mitsubishi, dar urmează şi Hyundai şi Mercedes-Benz cu astfel de automobile. Unele staţii ale Ţiriac Energy vor avea astfel de prize unde în 15-30 de minute un automobil electric se va putea încărca. Vom pune astfel de staţii premium în mari malluri sau centre comerciale, dar şi pe marile rute pentru a deschide mobilitatea acestor maşini pe drumuri lungi. Staţiile vor respecta toate standardele, astfel încât să poate alimenta toate maşinile electrice”, a spus directorul companiei.

Compania vinde în prezent circa 5.000 de tone de produse petroliere anual, în mare parte benzină şi motorină (60-70% din total), bitum (aproximativ 10%) şi alte produse speciale.

„Anul trecut am avut 60 milioane de euro cifră de afaceri în total, exclusiv din vânzări en gros de produse petroliere. Faţă de 2013 am avut 26 milioane de euro şi anul acesta ne aşteptăm la 100 milioane de euro cifră de afaceri. Creşterea cifrei de afaceri în businessul cu produse petroliere este foarte simplă. Provocarea este profitabilitatea. Noi am avut anul trecut EBITDA jumătate de milion de euro. Un profit operaţional EBITDA de 1% este bine în acest domeniu”, precizează directorul companiei. Furnizorul principal al Ţiriac Energy este Rompetrol, dar compania lucrează şi cu Gazprom, pe partea de bitum, dar şi cu Mol sau OMV Petrom.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/energie/pretul-ultima-frontiera-in-cursa-marilor-companii-pentru-a-castiga-clienti-14486424
14486424
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.