Ileana Sorina Bălţatu conduce vânzările Gazprom în România. Dezvoltă a treia reţea de benzinării din carieră

Autor: Iuliana Roibu Postat la 25 martie 2014 1667 afişări

Ileana Sorina Bălţatu dezvoltă de la începutul acestui an a treia reţea de benzinării din cariera ei. Pe o piaţă aglomerată, vrea să atingă 10% din piaţă şi nu îşi face griji că nu va reuşi.

Ileana Sorina Bălţatu conduce vânzările Gazprom în România. Dezvoltă a treia reţea de benzinării din carieră

Principala diferenţă faţă de dezvoltarea anterioară a reţelei Shell în România este că acum piaţa e matură, mai multe grupuri petroliere luptându-se pentru cotă de piaţă: OMV Petrom deţine în România 546 staţii de distribuţie, dintre care 389 Petrom şi 157 OMV, Rompetrol Group controlează 747 staţii, atât sub nume propriu, cât şi staţii Partener, Express sau unităţi Fill & Go, Mol România a ajuns la 147 de staţii, Lukoil are o reţea de 301 staţii, grupul Eni (Agip) deţine 40 de staţii, Oscar Downstream (cu reţeaua Diesel Point Access) are 20 de puncte de alimentare, iar un alt nou intrat pe piaţă, Socar, a ajuns la o reţea de 27 de staţii.

Mai sunt însă şi benzinării independente, care duc piaţa la un total de aproximativ 2.000 de staţii. Din rândul acestora din urmă NIS a achiziţionat staţii în 2012: Petroliv din Miercurea Sibiului, XXL Oil din Arad sau D&C Oil şi Eso Oil din Sibiu.

Ofertele de achiziţii au mers către toată piaţa, admite managerul reţelei Gazprom, deoarece targetul companiei este de a ajunge la o cotă de piaţă de 10%, ceea ce înseamnă o reţea de minimum 120 de staţii. De fapt, admite Ileana Sorina Bălţatu, atingerea acestei cote de piaţă este necesară pentru ca intrarea grupului în România să aibă sens: „10% ne dă posibilitatea de a ne putea implementa strategia„.

Cum poţi ajunge la o reţea de 120 de staţii pe o piaţă aşezată, unde consumul stagnează? „There is always a way of skinning a cat„ - „Poţi găsi oricând o soluţie să jupoi o pisică - n.r.„ - citează Ileana Sorina Bălţatu un dicton cu care spune că a obişnuit-o primul său şef din Shell. „Nu vom putea ajunge la o cotă de piaţă de 10% prin investiţii greenfield şi cel mai probabil se vor face nişte achiziţii; noi evaluăm toate oportunităţile şi am anunţat pe toţi actorii din piaţă că suntem interesaţi să cumpărăm; este posibil să nu reuşim să ajungem la această cotă de piaţă şi atunci vom căuta alte posibilităţi„, descrie pe scurt managerul strategia companiei, care a fost recent revizuită. Cu o menţiune: „Avem obiective clare, dar asta nu înseamnă că vom achiziţiona orice şi la orice preţ„.

Creşterea NIS Petrol în regiune este în directă legătură cu rafinăria de la Pancevo; de aceea expansiunea NIS în România a început cu zona de vest şi abia acum se îndreaptă către centrul ţării. În Transilvania sunt operaţionale 11 staţii Gazprom, iar luna aceasta vor mai fi deschise două - la Timişoara şi la Oradea (Gazprom este brandul premium cu care operează NIS Petrol în regiune, în ţările din jur fiind şi staţii massmarket, branduite NIS).

Planul de investiţii de care dispune divizia de downstream este de minimum 15-20 de milioane de euro pentru 15 staţii - „colegii mi-au transmis clar că importante sunt oportunităţile, nu bugetul, care nu este fix„, precizează managerul, planul fiind ca 2014 să fie încheiat cu o reţea de minimum 30 de staţii, dublă faţă de 2013, şi cu afaceri, de asemenea, cel puţin duble. Anul trecut, veniturile NIS Petrol România au fost de aproximativ 12,5 milioane de euro, conform raportului companiei.

Afacerile Nis Petrol în România cuprind şi explorare şi producţie, compania derulând operaţiuni pentru descoperirea de noi zăcăminte în cele şase perimetre concesionate. Planurile companiei includ şi o conductă directă între rafinăria de la Pancevo şi platforma Solventul din Timişoara, precum şi un spaţiu pentru construcţia unui depozit de carburanţi. „Businessul de downstream este mai previzibil decât cel de upstream şi va creşte. Pentru upstream este mai mult de aşteptat„, spune Ileana Sorina Bălţatu. 

IRECTORUL GENERAL ADJUNCT AL NIS PETROL ROMÂNIA CREDE CĂ DEŞI ÎN ULTIMA PERIOADĂ CONSUMUL DE CARBURANŢI A SCĂZUT, SUNT DOUĂ TENDINŢE CARE VOR ACŢIONA CONCERTAT ÎN PERIOADA URMĂTOARE: „Creşterea nivelului de trai va reveni şi România se va alinia trendului european, unde media este de 2 maşini pe gospodărie, dar va atrage şi creşterea businessului, care implică transport; pe de altă parte, există tendinţa de a se construi automobile cu consum redus. Aceste două tendinţe se vor compensa, dar una peste alta Europa de Est va mai avea creştere„.

„Nu cred că piaţa locală va creşte cu mai mult de 10% în următorii 10-20 de ani„, crede Ileana Sorina Bălţatu, fiind însă convinsă că va reuşi să atragă fiecare procent de creştere din piaţă de partea reţelei pe care o construieşte acum: „Este un fel de tablă goală pe care desenăm ce vrem să facem. Ne-am setat obiective clare, ambiţioase, dar nu de neatins„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/energie/ileana-sorina-baltatu-conduce-vanzarile-gazprom-in-romania-dezvolta-a-treia-retea-de-benzinarii-din-cariera-12322778
12322778
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.