Doi antreprenori, tată şi fiu, fac două milioane de euro din bijuterii produse la Iaşi
Aurel Mânzăţeanu a devenit antreprenor dorind să îi ofere totul fiului său. I-a oferit ulterior un business de familie pe care îl consolidează împreună, cu ambiţii mari şi cu atenţie la tradiţii.
Afacerea a crescut odată cu întoarcerea lui Dragoş Mânzăţeanu din Franţa, unde studiase informatica în cadrul Universităţii Louis Pasteur din Strasbourg. „Mi s-au oferit mai multe locuri de muncă în care probabil aş fi câştigat mult mai bine decât acasă.„ Prima condiţie impusă de tată a fost ca el să renunţe la motocicleta pe care o conducea, pentru a asigura continuarea afacerii: „Renunţ, dacă îmi cumperi maşina pe care o doresc", îşi aminteşte amuzat tânărul Mânzăţeanu, acum în vârstă de 34 de ani, despre cum l-a convins pe tatăl său să investească în noi tehnologii. Maşina despre care vorbea era de fapt o tehnologie modernă, care a ridicat standardele de producţie. Modelele create de Dragoş Mânzăţeanu, devenit din informatician director creativ al firmei, au fost prezentate la primul târg de nunţi organizat în Bucureşti, în 2006. „Am venit acasă cu o geantă de contracte şi comenzi pentru verighete„, povesteşte Dragoş Mânzăţeanu. Acesta a fost momentul care a condus la extinderea afacerii în ţară, prin intermediul distribuitorilor, ajunşi la peste 80 în prezent. Producţia a crescut la cinci kilograme lunar, variind în funcţie de sezonul nunţilor.
Următorul pas a fost generat de o colaborare defectuoasă cu firmele din Bucureşti legată mai ales de politica diferită de preţuri. Ieşenii au deschis astfel primul showroom în Capitală, într-un parter de bloc de pe Splaiul Independenţei. „Într-o sâmbătă, au venit pentru comenzi 144 de persoane, iar administratorul nu a fost foarte încântat.„ Un spaţiu mai adecvat era necesar, iar acesta s-a concretizat în 2009, prin închirierea unei locaţii în aceeaşi zonă, în care marca îşi prezintă produsele şi astăzi, rezultatul unei investiţii de amenajare de circa 20.000 euro. Magazinul din Bucureşti este destinat exclusiv vânzării verighetelor şi inelelor cu diamant pentru a „nu dilua interesul clienţilor pentru această nişă".
În 2011, au deschis şi al doilea spaţiu de vânzare din Iaşi, într-o clădire istorică din centrul oraşului, magazinul- etichetă al firmei, pentru care au colaborat cu o tânără designer din Turcia. Organizat pe două etaje, pe rafturile acestuia se regăsesc atât bijuterii fără pietre preţioase, de 14 K, cât şi produsele de bază ale businessului, verighetele şi inelele - la etaj.
Magazinul din Bucureşti şi cel inaugurat în Iaşi în urmă cu doi ani sunt echivalente din punctul de vedere al vânzărilor. Cele trei magazine, împreună cu cel online, vând anual verighete şi inele cu un preţ mediu de 500 de euro, dar care poate ajunge şi la 10.000 euro, în cazul unui inel cu diamant de 1,3 K. Diamantele sunt aduse din Belgia, unde familia Mânzăţeanu are trei parteneri, iar aurul este fie al clienţilor, fie este folosit din cel rămas la casele de amanet, aflate încă în gestiune. În paralel cu inaugurarea magazinelor, au continuat să investească în tehnologie, cea mai importantă achiziţie fiind un soi de utilaj pentru fabricarea verighetelor în valoare de 600.000 euro.
Cei doi Mânzăţeanu au reuşit să crească afacerea în toţi anii de criză, în condiţiile în care consumul de aur a scăzut, deopotrivă pe fondul reducerii apetitului pentru bijuterii, dar şi pentru investiţii în metale preţioase.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro