Cum se castiga bani din jgheaburi si burlane

Autor: Neferu Postat la 06 aprilie 2011 529 afişări

Stati la casa sau la bloc? Daca nu aveti nevoie de jgheaburi sau de un burlan nou, inseamna ca nu sunteti in target. Sunt insa peste trei milioane de gospodarii in Romania care se gandesc adeseori la schimbarea acestor accesorii ale acoperisului. La ei s-a gandit Dan Mircescu din Baicoi.

Final Distribution are acum 37 de angajati, insa directorul companiei spune ca mai are nevoie in perioada urmatoare de 5-6 oameni pe partea de productie si de inca 3 pe partea de vanzari (in prezent exista 7 la vanzari).

Compania are o retea de peste 100 de parteneri care comercializeaza produsele, unui dintre cei mai mari fiind reteaua de bricolaj Dedeman, controlata de fratii Paval din Bacau. "Vom mai intra si in alte retele de bricolaj, mai ales ca si acestea au inteles ca profilul consumatorului se schimba si incep sa-si doreasca din ce in ce mai mult produse premium. Clientul roman devine treptat pretentios, scrupulos, iar in cativa ani acest lucru isi va pune amprenta si asupra jucatorilor care produc sau comercializeaza astfel de produse", explica Mircescu.

Multi producatori de materiale de constructii au ieftinit produsele pe perioada crizei, iar acum se grabesc sa mareasca preturile, in conditiile in care materiile prime sunt din ce in ce mai costisitoare. In anii de recesiune, Final Distribution a evitat insa sa ieftineasca produsele, practicand in schimb campanii promotionale. "A merge pe preturi scazute mult timp nu-ti permite sa te capitalizezi", isi motiveaza Mircescu strategia de preturi. Repartizarea geografica a vanzarilor difera de la produs la produs: spre exemplu, invelitorile metalice se vand cel mai bine in zona de sud si de sud-est a tarii, iar membranele de protectie pentru acoperisuri au cel mai mare succes in Transilvania. Jgheaburile si burlanele se vand aproximativ la fel de mult in toate regiunile tarii, insa Mircescu precizeaza ca in cazul acestora trebuia luat in calcul faptul ca transportul e mai scump, fiind vorba de produse cu volum destul de mare.

In general, toamna era perioada de varf la capitolul vanzari pentru Final Distribution, dar in ultima vreme lucrurile s-au schimbat. "Avand in vedere ca segmentul de renovari a crescut foarte mult, am inceput sa vindem cel mai mult vara. Oamenii prefera sa-si schimbe acoperisurile, spre exemplu, in perioada concediului, cand pleaca de acasa, astfel ca majoritatea clientilor finali sunt persoane ocupate, comode, cu resurse financiare", spune antreprenorul prahovean. "In general persoanele fizice sunt principalii clienti si au reprezentat vectorii dezvoltarii noastre. Dezvoltatorii imobiliari au fost interesati in anii de criza mai mult de nivelul preturilor si nu de calitate." Si tot pe persoanele fizice mizeaza in continuare Mircescu, convins ca simtul estetic al proprietarilor de case se va muta treptat din living catre aspectul exterior al locuintei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cum-se-castiga-bani-din-jgheaburi-si-burlane-8120007
8120007
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.