Cum poţi ajunge la o cifră de afaceri de un milion de euro în mai puţin de un an

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 septembrie 2014 4633 afişări

Surprizele pot apărea la tot pasul, de la luarea deciziilor, finanţare, până la punerea în practică a planurilor de pe hârtie, povesteşte Isabela Komporaly, care a decis anul trecut să treacă în tabăra antreprenorilor. Aa ales nişe din domeniul medical, cifra de afaceri previzionată pentru anul în curs este de un milion de euro, iar planurile pe trei ani ţintesc la 5 milioane de euro.

Cum poţi ajunge la o cifră de afaceri de un milion de euro în mai puţin de un an

Există, de pildă, furnizori cu care a încheiat parteneriate iar Torus se ocupă de comunicare şi strategia de marketing, transmite informaţiile către medici, care apoi prescriu un medicament sau recomandă o investigaţie. Sunt însă şi nişe în care comunicarea ţinteşte direct pacientul, pe forumuri, site-uri sau orice altă unealtă de marketing. Aparatele de screening prenatal Kryptor, care pot identifica cu o precizie de 95% sindromul Down în timpul sarcinii, sunt instalate în cabinetele private ale medicilor sau în cele din reţele ca MedLife. „Aparatul poate fi vândut, închiriat sau încredinţat în regim de comodat, în funcţie de volumul de reactivi folosit.“ Nivelul chiriei pentru un astfel de aparat este stabilit în funcţie de volumul comenzilor pentru reactivi, iar la finalul perioadei de patru ani, standard pentru contractele de închiriere, medicul sau clinica intră în posesia aparatului.

O dificultate este şi recrutarea angajaţilor, iar antreprenoarea povesteşte că pentru a alege un singur om petrece zile în şir în interviuri. Călătoreşte mult prin ţară; în săptămâna în care a avut loc interviul avea programate deplasări în trei zile din şapte. Urme de oboseală nu i se citesc pe chip şi se mişcă sprinten, în ciuda tocurilor de 10 cm ale sandalelor aurii.

Un alt model de afaceri este cel referitor la Oncompass, care presupune transmiterea către un laborator din Ungaria sau Germania, la analize, a blocului de parafină în care se află proba de biopsie. „Testarea durează trei săptămâni, iar redactarea raportului o săptămână. În plus, KPS are un serviciu prin care facilitează intrarea pacienţilor în programe de testare a unor medicamente care nu sunt încă avizate în Europa“, declară antreprenoarea. Rezultatele acestui tip de analiză, care nu este compensată şi ajunge la nivelul câtorva mii de euro, sunt nu numai folositoare, ci chiar revoluţionare, afirmă Komporaly. Ea explică şi de ce: în cazul în care un bolnav are un cancer la un anumit organ, provocat de o mutaţie genetică care pricinuieşte, de regulă, îmbolnăvirea unui alt organ, tratamentul primit conform protocolului nu-i este la fel de potrivit ca medicaţia primită exact pentru mutaţia genetică. Sunt însă o sumedenie de bariere, admite antreprenoarea.

Pe de o parte, numărul mic al medicilor de specialitate (300 de oncologi şi hematologi în întreaga ţară) raportat la numărul bolnavilor (100.000 de noi cazuri diagnosticate în fiecare an) determină un grad mare de încărcare a personalului medical de specialitate; prin urmare nu mai au nici timp şi nici resursele de energie necesare pentru a ţine pasul cu cele mai noi descoperiri medicale. „Am organizat întâlniri cu medicii oncologi, pentru a prezenta informaţii de actualitate, pentru că sunt lucruri pe care ei nu le-au învăţat în facultate, din simplu motiv că acele informaţii nu erau disponibile în acel moment. Oncologia este o ramură a medicinii în care au loc cele mai numeroase progrese în cercetare de la an la an“, spune Komporaly. De pildă, ADN-ul uman a fost descoperit în 1953, iar în 2013 s-a stabilit structura exactă a genomului uman; din totalitatea genelor se ştie cu certitudine că sunt 138 de gene care prin modificarea structurii lor pot determina carcinogeneza. Pentru 58 dintre aceste gene există relevanţă terapeutică, adică există medicamente aprobate sau în curs de aprobare.

O altă barieră este preţul mare al analizei, care pleacă de la 1.500 de euro şi poate ajunge la 3.700 de euro. Preţul este mare, admite Komporaly, raportat la puterea de cumpărare a pacienţilor români şi a faptului că este vorba de o singură analiză. Dar, în funcţie de rezultat, adaugă ea, se poate stabili un tratament eficient. „Unul dintre medici mi-a spus, la un moment dat, că acest serviciu, Oncompass, ar trebui promovat ca un Google al oncologiei.“ Domeniul în care s-a specializat, de-a lungul anilor, este sensibil din mai multe motive. Pe de o parte este vorba de temerile pacienţilor, pe de altă parte subiectul este ocolit şi de oamenii sănătoşi. Antreprenoarea spune că are şi zile bune, când vede ce folositoare este activitatea firmei, şi zile grele, când suferinţa pacienţilor o încarcă. Dar crede cu tărie că ritmul în care progresează ştiinţa poate schimba în bine viaţa pacienţilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cum-poti-ajunge-la-o-cifra-de-afaceri-de-un-milion-de-euro-in-mai-putin-de-un-an-13247870
13247870
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.