Cum administrezi eficient peste 800.000 de produse?

Autor: Florin Casota Postat la 25 mai 2016 2265 afişări

Săptămâna trecută am avut inspiraţia de a verifica starea de sănătate a hard diskului computerului meu. Spre surprinderea mea, aveam să aflu că nu mai are viaţă lungă. Speriat că se va strica curând, am început căutarea unuia nou. Am sărit de la produs la produs până când o casetă mică din dreapta ecranului mi-a atras atenţia că „produsul este în showroom“. Mi-am ridicat produsul şi am transferat documentele şi pozele de sute de giga, la care probabil nu o să se mai uite nimeni, pe noul hard disk.

Cum administrezi eficient peste 800.000 de produse?

Pe măsură ce tot mai multe magazine sunt adăugate pe site, gama de produse se lărgeşte, iar asta înseamnă o provocare pentru Bogdan Axinia şi echipa lui de dezvoltatori. „Reprezintă un efort mare din punct de vedere tehnologic, trebuie să inovăm în mod continuu pentru a ajunge acolo unde ne dorim, la milioane de produse prezente pe platformă.“ Astfel prin tehnologie retailerul online va fi capabil să administreze milioane de produs, dar Axinia precizează că „tehnologia nu trebuie să fie scop în sine ci să vină să ajute clientul, să găsească produsele pe care le doreşte, ceea ce nu este uşor online“. Acesta continuă spunând că într-un magazin fizic cumpărătorul se orientează mai uşor, iar un magazin online trebuie să utilizeze tehnologia să înţeleagă clientul mai bine şi să-i ofere „produsele dorite la preţul potrivit, livrat la timp, iar cumpărătorul trebuie să se afle în permanent control, să aibă toate informaţiile“.

„Avem o listă de aşteptare de intrare în marketplace. Am îmbunătăţit fluxul de intrare pe platformă. Lucrăm la un contract electronic pentru a creşte ritmul integrării. Un magazin, odată intrat pe marketplace, primeşte posibilităţi multiple de a se integra. Le oferim o interfaţă, prin care îşi adaugă produsele, ofertele, modifică preţurile, condiţiile de transport şi livrare. Toate aceste lucruri se pot face în mod automat sau manual, după cum preferă companiile“, adaugă el. De ce există o listă de aşteptare şi nu se intră imediat? Potrivit lui Bogdan Axinia, limitarea nu vine din punct de vedere tehnologic, ci este una administrativă: „hârtiile care trebuie schimbate“ între eMAG şi magazinele partenere. „Vrem să facem cât mai multe dintre lucrurile astea în mod automat. Să ajungem să transformăm acest proces într-un clic pe o pagină, bifarea termenilor şi condiţiilor şi semnarea digitală a contractului, apoi magazinul să fie prezent în platforma eMAG.“

Una dintre tendinţele din eCommerce este personalizarea procesului de shopping pentru fiecare client în parte. În acest sens, Bogdan îmi dă un exemplu unui consumator care obişnuieşte să cumpere produse consumabile (detergent, scutece pentru bebeluş sau chiar şi poliţă RCA); va fi informat de eMAG când se termină detergentul sau când îi expiră poliţa RCA. „Lucrăm mult la personalizare şi targetare. Există deja o aşteptare a clienţilor, să li se ştie produsele preferate, ca magazinul să-i ajute într-un mod personalizat. Avem un proiect mare în zona de personalizare a conţinutului şi mesajele. Analizăm istoricul de căutări, de cumpărături, categorii prin care a trecut pentru a putea oferi un serviu mai bun.“

Chiar dacă retailerul online se extinde tot mai mult în online, nu ignoră prezenţa fizică în piaţă prin showroomul din Bucureşti. Acesta rămâne un punct important pentru companie, iar Bogdan Axinia este de părere că cele două concepte, online şi offline, nu se resping, ci trebuiesc îmbinate. „Există un public care se informează online, apoi cumpără din magazin. Vom lucra în continuare şi la showroom pentru a fi mai aproape de client.“ Magazinul reprezintă un punct de ridicare a produselor pentru clienţii care preferă asta, dar eMAG vrea să-şi mărească şi numărul de punct de livrare din România (prin parteneriatul cu Poşta Română) şi să ajungă la 100 de puncte de livrare în toată ţara la sfârşitul anului.

Retailerul online nu este doar un loc pentru cumpărături, ci şi pentru informare. Recenziile scrise de clienţi sunt foarte importante, Axinia notând faptul că exemple de utilizare din viaţa reală nu le poţi obţine dintr-o reclamă şi exemplifică faptul că 100% din anumite categorii de cumpărători se uită la recenzii, apoi decid dacă achiziţionează produsul, fie şi de la alt magazin. „Vrem să încurajăm mai multă lume să scrie review-uri şi vrem să uşurăm procesul de adăugare a conţinutului. În prezent, multă lume se ghidează după recenzii, indiferent că este vorba de alegerea unui hotel, unui restaurant sau a unui produs.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cum-administrezi-eficient-peste-800-000-de-produse-15368621
15368621
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.