Zara isi asteapta rivalii. Pe cine pune in pericol venirea H&M?

Autor: Roşca Postat la 16 februarie 2011 1341 afişări

Pentru spaniolii de la Inditex, 2009 si 2010 nu au fost ani de criza. Au deschis in fiecare an cate 14 magazine si anul acesta ar vrea sa deschida si mai multe. Concurentii de la H&M trebuie intampinati cum se cuvine.

"Romania este o tara cu potential. Timpul va spune insa cate magazine vom deschide. Acum ne concentram atentia pe primele deschideri", adauga Laura Sinca.

H&M era singurul dintre cei mai mari trei retaileri de moda de la nivel mondial, podium pe care il imparte cu Inditex si Gap, care nu era prezent pe piata locala.

Incepand cu acest an, suedezii vor intra in lupta pentru cele 1,9 miliarde de euro pe care romanii le cheltuie anual pe imbracaminte, potrivit datelor companiei de cercetare de piata Euromonitor. La o populatie de 21 de milioane, un roman cheltuie lunar 7,5 euro pe haine, o suma ce poate parea modica pentru un vest-european. Studiile Euromonitor arata insa ca, pana in 2015, piata va creste pana la 2,9 miliarde de euro, pentru ca in 2020 sa depaseasca 4 miliarde de euro, ceea ce ar insemna ca, la o populatie constanta, suma cheltuita lunar s-ar apropia de 17 euro. In Romania sunt insa diferente importante intre zona rurala si cea urbana, sumele cheltuite fiind radical diferite.

H&M este, la nivel mondial, un retailer care se adreseaza segmentului de mijloc. Pe piata locala compania va intra, potrivit afiselor care tapeteaza geamurile magazinelor ce urmeaza a fi deschise, cu preturi similare celor practicate in strainatate. Astfel, o rochie poate costa 39,9 lei, o jacheta de femei 79,9 de lei sau 129,9 lei, in timp ce un pulover pentru barbati 79,9 lei.

Inditex, in special cu brandul Zara, care aduce peste 50% din veniturile grupului in Romania, se pozitioneaza pe segmentul medium-high. Ca pozitionare, H&M se aseamana cu Bershka sau Stradivarius - iar Inditex a folosit aceasta pozitionare in alegerea brandurilor pe care le va duce la Brasov, in asteptarea suedezilor.

Inca de la intrarea pe piata, Inditex a preferat sa deschida magazine in centrele comerciale, profitand de extinderea agresiva a acestora. Singurul magazin stradal este Zara din Pitesti, deschis anul trecut.

In conditiile in care centre comerciale nu se prea mai anunta, criza financiara inghetand piata, spaniolii trebuie sa orienteze si spre spatii stradale.

Potrivit unor informatii din piata, urmatoarele magazine ale Inditex ar putea fi chiar in centrul vechi al Bucurestiului, principalul punct de atractie pentru proprietarii de restaurante, insa un spatiu ocolit de retailul de moda.

Pentru Inditex un astfel de proiect nu ar fi o premiera, in conditiile in care in 2002 retailerul a achizitionat o intreaga strada dintr-un oras din Columbia, unde si-a amplasat brandurile, strada care ulterior a devenit bulevardul de shopping al orasului sud-american. Planurile Inditex sunt insa tinute sub cheie, dar lupta la scena deschisa dintre cei doi lideri se anunta a fi spectaculoasa si pe piata locala.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
fashion,
zara,
h&m,
lupta,
batalie,
cota de piata
/analize/comert/zara-isi-asteapta-rivalii-pe-cine-pune-in-pericol-venirea-h-m-7977366
7977366
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.