Viitorul comertului online: triplu in trei ani

Autor: Razvan Muresan Postat la 05 iulie 2011 243 afişări

Comertul online din Romania ar putea atinge in numai trei ani pragul de un miliard de euro, de trei ori mai mult decat nivelul actual estimat de mai multi specialisti din piata la aproximativ 350 de milioane de euro. Depinde insa de o serie de variabile.

Pe de alta parte insa, pentru a determina tot mai multi consumatori sa cumpere de pe internet mai trebuie desfiintate cateva mituri ale comertului online, precum faptul ca produsele din magazin nu corespund realitatii, temere pe care o au peste 34% dintre respondentii unui sondaj realizat de GPeC, care nu cumpara online, sau ca produsele odata cumparate nu mai pot fi returnate in cazul in care ele nu corespund asteptarilor cumparatorului, lucru neadevarat avand in vedere ca produsele pot fi returnate fara explicatii in termen de zece zile, potrivit lui Ghenea.

Extensia modalitatilor electronice de plata este o alta solutie pentru popularizarea comertului pe internet, cred specialistii. Un exemplu il reprezinta platile prin SMS, deja folosite in piata, dar la un nivel inca restrans, sau prin internet banking, solutie implementata recent de ePayment impreuna cu ING Bank si pentru care mai exista discutii cu alte cinci banci, dintre care doua vor adopta probabil sistemul pana la finalul acestui an, dupa spusele lui Daniel Nicolescu. "Jumatate dintre romanii care folosesc internet banking pot ajunge sa cumpere de pe internet prin aceasta metoda", apreciaza executivul procesatorului de plati, mizand pe faptul ca utilizatorii vor fi mai putin reticenti cata vreme nu mai trebuie sa introduca datele cardului.

Nu in ultimul rand, este nevoie de antreprenori si de investitii. Daca segmentul magazinelor online de electronice, electrocasnice si IT este deja destul de aglomerat, exista insa destule nise inca destul de putin acoperite. "Vor creste tot mai mult in urmatoarea perioada vanzarile de haine online, spre exemplu", spune Andrei Radu, directorul general al Link2eCommerce si organizatorul Galei Premiilor eCommerce. Deja, valoarea medie a cumparaturilor de acest fel creste - pentru haine si incaltaminte, comanda medie era anul trecut de 232 de lei, fata de 177 de lei, cat era in 2008, pentru farmaceutice si cosmetice e vorba de un bon mediu de 149 de lei fata de 117 lei in urma cu doi ani, iar pentru articolele pentru copii, tranzactia medie a urcat de la 56 la 87 de lei, potrivit unui sondaj realizat de GPeC. In schimb, pentru produsele IT, comanda medie online aproape ca s-a injumatatit, de la 1.214 lei acum doi ani la 651 de lei anul trecut.

La o privire de ansamblu, piata de comert online este inca departe de a fi matura, iar in stadiul actual, fara investitii si implicare din partea jucatorilor din piata, nu va putea mentine un ritm de crestere bun. "Pana acum, domeniul a crescut organic, pe cont propriu. De acum inainte insa, evolutia trebuie sustinuta prin investitii si noi jucatori mari si, de ce nu, chiar si procesatori si integratori de plati", conchide Daniel Nicolescu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
online,
seminar,
estimari
/analize/comert/viitorul-comertului-online-triplu-in-trei-ani-8437223
8437223
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.