Vedetele comerţului: magazinele online

Autor: Ioana Mihai Postat la 17 ianuarie 2012 160 afişări

Nu doar că magazinele online sunt vedetele comerţului, mai ales în ultima perioadă, iar cuponarii au înregistrat cele mai spectaculoase rate de creştere a afacerilor, dar acum mai toţi retailerii mizează pe divizia de vânzări online. Este interesul crescut al internauţilor pentru cumpărături pe net cel care impulsionează acest fenomen sau, dimpotrivă, oferta tot mai mare atrage clienţii?

Anul trecut cele mai scumpe tranzacţii din mediul online au fost realizate pentru achiziţia de bilete de avion (9.700 de euro), pachete turistice (8.800 de euro) şi produse de software (6.000 de euro), conform ePayment. Evoluţia volumului de cumpărături de produse mai scumpe precum cele IT, de exemplu, depinde într-o bună măsură de tendinţele macroeconomice naţionale sau chiar internaţionale. Însă în privinţa altor segmente precum cărţile, florile sau jucăriile, Cristian Herghelegiu, country manager ePayment, PayU Group, crede că acestea îşi vor menţine ritmul de creştere pe măsură ce plata online câştigă popularitate. Evoluţia pieţei va fi însă în mare parte influenţată de jucători noi din industrii diverse care au acum terenul pregătit şi a căror intrare va atrage şi cumpărători noi, precum şi de inovaţiile dezvoltate de către comercianţi. De pildă, ePayment va lansa în prima jumătate a anului curent o serie de metode de plată şi de servicii dedicate utilizatorilor finali "prin care ne propunem să promovăm plata online, să creştem afacerile partenerilor noştri şi, în ultimă instanţă, să încurajăm dezvoltarea industriei", declară Herghelegiu. Astfel, pentru anul 2012, reprezentanţii companiei preconizează atât o creştere a numărului de companii cu activităţi în comerţ electronic, cât şi a volumelor tranzacţionate online până la o valoare de peste 200 milioane de euro.

Aşa se face că pe de o parte, creşte numărul persoanelor care fac cumpărături pe net, iar pe de altă parte creşte numărul comercianţilor care fie sunt exclusiv online, fie construiesc în prezent divizii dedicate acestui segment. Retailerul de mobilier şi decoraţiuni interioare kika, de pildă, mizează în strategia sa pentru anul în curs, între altele, pe comenzile online şi la telefon, conform lui Lars Lund, country manager. Lund crede că astfel numărul clienţilor poate creşte semnificativ, dat fiind că produsele ar putea fi mai uşor accesibile. kika are în acest moment un singur magazin, în Bucureşti, iar din 2012 compania doreşte să-şi impulsioneze vânzările prin comenzi online şi la telefon, completate de serviciul de livrare a produselor oriunde în ţară. Sunt însă alţi retaileri care au marşat deja pe vânzările din online, iar reţelele de electro-IT sunt un exemplu cât se poate de clar.

Sigur, la formarea noilor obiceiuri de plată sau de cumpărături pe internet pun umărul chiar şi companiile. În 2011 atât magazinele online, cât şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au desfăşurat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de discount, spune Cristian Herghelegiu.

Motivul pentru care cei mai mulţi furnizori de utilităţi, de exemplu, au avut sau derulează încă ample campanii menite să încurajeze plăţile online, este chiar foarte clar: este mai ieftin şi mai eficient. În loc să aibă costuri cu salariile sau cu întreţinerea spaţiilor în care se pot plăti facturi, companiile preferă să-şi încurajeze clienţii să achite dările pe internet.

MasterCard şi CFR Călători au desfăşurat în a doua parte a anului trecut o campanie prin care biletele cumpărate online erau mai ieftine cu până la 25% faţă de cele vândute la ghişee. Discount-ul s-a aplicat biletelor cumpărate cu card MasterCard sau Maestro, iar numărul tranzacţiilor prin internet la care au fost folosite aceste instrumente de plată a crescut cu 300% faţă de perioada similară din 2010, a declarat Dorin Ioan Maer, director general al CFR Călători. Tot MasterCard a încheiat şi un parteneriat cu mall-ul online FashionUp.ro, iar, în una din promoţiile desfăşurate, cumpărătorii care achitau online puteau alege un parfum cadou. Peste un milion de vizitatori au trecut pragul mall-ului online FashionUp.ro, deschis în 2009, care comercializează în prezent peste 20.000 de produse de încălţăminte, îmbrăcăminte, accesorii şi parfumuri.

Tot pentru încurajarea plăţilor pe internet, MasterCard a mai desfăşurat o promoţie în parteneriat cu site-uri de discount, ca BestDealz, Fun Deal, Get a Deal sau Kuponiada. În această campanie, clienţii care efectuau plăţi în online beneficiau de reduceri suplimentare. Acestea sunt însă doar câteva exemple, numărul comercianţilor care mizează pe internet fiind mult mai mare. În viitorul foarte apropiat pesemne că va fi mai uşor să-i numărăm pe cei care nu-şi vând mărfurile pe net.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
magazine online,
cuponari
/analize/comert/vedetele-comertului-magazinele-online-9150515
9150515
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.