Valoarea milenialilor în ecuaţia Philips

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 20 septembrie 2016 634 afişări

La IFA Berlin, cel mai mare târg de electrocasnice din lume, l-am cunoscut pe Doru Rusănescu, general manager al diviziei de sănătate personală pentru Europa de Sud-Est al Philips. El coordonează de la Bucureşti activitatea companiei în zece ţări şi are în subordine 100 de angajaţi în tot atâtea pieţe. Într-o discuţie relaxată a povestit pentru Business Magazin care sunt planurile sale şi cum este văzută România din sediul central al olandezilor.

Valoarea milenialilor în ecuaţia Philips

Planurile Philips sunt clare, subliniază executivul român: „Încercăm pe de-o parte să oferim o viaţă mai bună oamenilor, fie că vorbim de produsele de sănătate, fie că vorbim de electrocasnice.“ Pasul doi ar fi digitalizarea şi interconectarea device-urilor, ajutându-l pe consumator să furnizeze date care să-l ajute să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă; sunt semne că oamenii vor să aibă controlul, nu mai vor să lase totul în seama unui medic sau a unei instituţii medicale. Oamenii deja intră pe internet, văd tot soiul de reguli sau recomandări, de pildă că necesarul zilnic este de 2.000 de calorii, că e important să aibă legume şi fructe în alimentaţie. „Asta poate să varieze de la nişte lucruri simple, aşa cum ar fi monitorizarea temperaturii în camera copilului până la unele mai sofisticate cum ar fi să urmărim pulsul şi să ne dăm seama cu câteva minute înainte că persoana ar putea avea un atac de cord – spre asta se tinde.“

Ceea ce diferenţiază Philips în România de alte companii este identitatea – cu toţii am avut un casetofon sau un pick-up produs de olandezi de-a lungul anilor. „Deşi suntem la început, suntem una dintre puţinele companii care fac pasul acesta având deja tradiţie în spate. Ne dorim să creştem toate categoriile de produse pe care le avem, dar şi să introducem unele noi, aşa cum au fost unele prezentate la IFA“, adaugă Rusănescu. Potrivit ultimelor date ZF, Philips România este prezentă pe piaţa locală şi cu operaţiuni de de import şi distribuţie de produse electro-IT, de produse de iluminat dar şi de produse şi servicii în domeniul sănătăţii. Produsele electro-IT deţin cea mai mare pondere în totalul afacerii de distribuţie şi import. La polul opus, la nivel mondial divizia de produse destinate sistemului medical este pe primul loc.

Compania are pe piaţa locală şi o unitate de producţie la Orăştie, în judeţul Hunedoara, însă aceasta este operată de o entitate juridică separată şi are o echipă de management diferită. Acolo compania fabrică espressoare de cafea şi produse pentru igiena orală în valoare de circa 500 milioane de lei în 2014. „E o afacere care creşte de la an la an, în primul rând pentru că România se dezvoltă şi creşte puterea de cumpărare“, spune Doru Rusănescu. Pentru compania pe care o reprezintă, explică el, e important să angajeze oameni tineri, media de vârstă a echipei fiind acum mai mică de 30 de ani. „Cred foarte mult în generaţia millennials, sunt surprins de multe ori când stau cu un coleg de 25 de ani la masă şi discuţia se poartă de la egal la egal. Îmi aduc aminte când aveam eu 25 de ani şi vorbeam cu cineva de 37, mă adresam cu «dumneavoastră» şi îmi tremura vocea. E important ca această nouă generaţie să fie scoasă în faţă, poate nu are o experienţă atât de mare în business dar are o mai mare deschidere.“

Dintre produsele lansate de Philips la IFA am remarcat Philips Heart Health, un program bazat pe o aplicaţie menit să reducă factorii de risc generaţi de stilul de viaţă pentru bolile cardiovasculare. Acesta le oferă utilizatorilor un plan personalizat bazat pe îndrumări medicale, în funcţie de istoricul lor medical. Abordarea nu vizează doar factori individuali (ca activitatea, alimentaţia, somnul, stresul), ci şi legătura dintre aceştia, pentru a susţine mai bine schimbarea stilului de viaţă. Măsurătorile confirmate clinic, care sunt furnizate de un ecosistem de dispozitive conectate pentru sănătate de uz medical, precum smartwatch-ul Philips, asistă utilizatorii în procesul de luare a deciziilor de zi cu zi.

uGrow, o gamă de dispozitive conectate precum dispozitivul inteligent de supraveghere a bebeluşilor şi termometrul inteligent, este de asemenea o suită din portofoliul companiei; uGrow adună date şi le combină cu informaţii precum tipare de hrănire şi somn pentru a oferi feedback personalizat, sfaturi despre aspectele pe care ar trebui să le urmărească şi confirmări că dezvoltarea bebeluşului este corespunzătoare. Philips a prezentat şi alte produse la ediţia de anul acesta a IFA, precum electrocasnice noi, aparate de cafea, soluţii de îngrijire personală şi monitorizare a casei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.