Un antreprenor din Timişoara caută 100 de fermieri ca să le dea câte 25.000 de euro să îi crească găini

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 26 noiembrie 2014 39286 afişări

n plus, Horia Cardoş, care de la primul interviu acordat Business Magazin povestea despre interesul crescut al oamenilor pentru mâncarea sănătoasă, provenită de la animale care sunt crescute şi hrănite fără chimicale şi antibiotice, spune acum iar: ”Cei care nu au acces la mâncare sănătoasă ar trebui să aibă; sunt terenuri nelucrate şi ferme abandonate".

Agroland şi-a propus ca în al doilea an de activitate în noua ramură de business, în 2016, să ajungă la 1 milion de capete, ceea ce ar reprezenta 1% din piaţa de pasăre. ”E un obiectiv deloc ambiţios, dar suntem convinşi că pe partea de organizare vom avea lucruri de învăţat şi de aceea nici nu vrem să ne propunem cifre mai mari. Logistic putem mult mai mult."

Antreprenorul nu dă un reper pentru preţurile la raft, dar spune că există mici băcănii care vând cantităţi foarte mici din produse similare, la preţuri de 20-30 de lei. ”Cu siguranţă ne încadrăm în intervalul acesta, poate spre limita de jos.„ Spre comparaţie, puiul crescut industrial are un preţ pe kg de circa 12 lei pe rafturile reţelelor de retail modern.

Pentru moment Agroland nu îşi propune să aibă propriul abator, pentru că această investiţie ar ridica mult preţul produselor. n plus, în ţară sunt capacităţi nefolosite, iar firma plănuieşte să folosească abatoare existente. Estimările Agroland spun că, în 3-5 ani, segmentul de piaţă câştigat de aceste produse poate ajunge la 5%. ”Nu-i văd concurenţi pe actualii producători de carne de pui, pentru că au alt gen de business, cu o presiune mare pe preţ."

Dă şi un exemplu: în fermele dezvoltate în parteneriat cu Agroland nu vor fi folosite antibiotice ca prevenţie, ci doar în cazuri acute şi punctuale. ”Sunt destule substanţe naturale care pot fi folosite, dar sunt mai scumpe„. De aceea marii producători preferă varianta mai ieftină, chiar dacă folosirea în exces a antibioticelor este dăunătoare pentru consumatorii de carne.

”Vom fi foarte stricţi; nu vom permite, de pildă, să se amestece păsările cu cele ale vecinilor„, spune antreprenorul. Agroland a pregătit un caiet de sarcini foarte precis, fiind urmăriţi deopotrivă de companie, dar şi de comercianţi doi parametri clari: siguranţa alimentară şi calitatea produsului. ”Prin modul de creştere, hibrid, furaje, asigurăm acest lucru, dar pe parcurs pot apărea îmbolnăviri, de pildă.„ Iar pentru că numărul fermelor pe care vrea să le includă în proiect este mare, şi riscul este împărţit. De pildă, dacă o fermă este iese din proiect, impactul va fi redus în comparaţie cu situaţia în care ar lucra cu crescătorii de dimensiuni mai mari.

Antreprenorul nu se aşteaptă ca mai devreme de doi ani să poată acoperi toată cererea din piaţă; ulterior, Puiul Rustic va fi dus şi către spaţii horeca şi băcănii.

Până la finalul lunii octombrie, vânzările Agroland pe 2014 au înregistrat o creştere de 27%, în condiţiile în care obiectivul stabilit era de 25%. Acesta este de fapt ritmul de creştere al companiei din ultimii ani, dar şi cel pe care îl ţinteşte pe viitor. Astfel, antreprenorul şi-a propus ca anul viitor să ajungă la 25 de milioane de euro, marja de profit fiind plasată la 4-5%. ”Am învăţat să ne stabilim ţinte ambiţioase şi apoi să ne batem capul ca să găsim soluţiile. n ultimii cinci ani a funcţionat, iar acum suntem şi mai bine pregătiţi să facem asta.„ Mai mult, în următorii trei ani cifra de afaceri ar urma să se dubleze, ajungând la 50 de milioane de euro.

Anul acesta, cele mai rapide creşteri au fost înregistrate la produsele pentru grădină şi la cele pentru animale de companie, care reprezintă cumulat 15% din vânzări, iar în următorii 3-4 ani ar trebui să ajungă să deţină un sfert din rulajele Agroland. ”E un target foarte ambiţios, dar vrem să fim pe ambele categorii în top cinci.„ În trei ani însă probabil că vor fi în jur de 300 de magazine, preferaţi fiind partenerii deja existenţi, al căror număr a ajuns la 47.

Antreprenorul care şi-a crescut afacerea în mediul rural, tocmai cu clienţii pe care cele mai multe companii nu îi socotesc importanţi pentru afacerile lor, pune acum pe roate o nouă afacere. Cu rădăcinile în mediul rural, Puiul Rustic va căuta clienţi cu dare de mână. n acest proces însă, poate cel mai mare câştig este înfiriparea afacerilor a 100 de mici fermieri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
timisoara,
fermieri,
antreprenori,
horia cardos,
gaini
/analize/comert/un-antreprenor-din-timisoara-cauta-100-de-fermieri-ca-sa-le-dea-cate-25-000-de-euro-sa-ii-creasca-gaini-13644847
13644847
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.