Transformarea doamnei Lucia în Madame Lucie

Autor: Ioana Matei Postat la 12 ianuarie 2013 1858 afişări

Un laborator propriu de cofetărie, şapte magazine, parteneriate cu restaurante, cafenele şi cluburi premium din Bucureşti - sunt câteva dintre realizările pe timp de criză ale unui antreprenor de doar 26 de ani. Alexandre Gorj culege acum roadele unei reţete perfecţionate şi la propriu şi la figurat, concretizatĂ în afacerea de inspiraţie franţuzească Madame Lucie.

URMAT UN AN ÎN CARE NU AU MAI INAUGURAT ALTE MAGAZINE, preferând să se axeze pe asocierea cu alte branduri şi participarea la evenimente premium adresate unui tip anume de clienţi: persoane educate, care au călătorit şi care au descoperit în excursiile lor macarons sau care descoperă acum acest tip de desert, cei care apreciază un produs puţin mai scump decât produsele de cofetărie obişnuită. Aşa explică ei preţul pe care clienţii lor sunt dispuşi să îl plătească uneori zilnic: patru lei pentru un fursec macaron.

Preţul care poate părea ridicat are drept justificare ingredientele - praful de migdale, praful de fistic, apă de violetă sau cea de trandafir - similare celor folosite de cofetarii francezi, doar ouăle şi smântâna provenind de la micii producători autohtoni. Vedeta macaron se vinde în magazinele Madame Lucie alături de mai recenta "cupcake", de inspiraţie americană (poate şi fiindcă Gorj a studiat un program de master în Montana, SUA), torturi, dar şi specialităţi aduse din Franţa sau realizate de francezii din România: dulceţuri Les Saveurs d'Yveline, şampanie Demoiselle, nuga Le Maître Gourmet.

TÂNĂRUL ANTREPRENOR ESTE REZERVAT CÂND VINE VORBA DESPRE CIFRE; succesul, pentru el, nu se socoteşte în bani, ci în numărul de reţete noi şi de comenzi, cea de care îşi aminteşte fiind una de 10.000 de macarons, din partea unei companii din piaţa tutunului. El observă totuşi că profitul este împărţit, circa 60% vine din vânzări, iar 30-40% din asocierea cu mărci premium din zona restaurantelor, cluburilor şi cafenelelor.

2012 a fost anul de boom, "nu ne aşteptam la acest tip

de dezvoltare", spune Gorj referindu-se la cele şapte magazine deschise care au stabilit premisele pentru 2013: dacă la începutul anului ne doream să deschidem un magazin şi am deschis şapte şi micul bistro care însoţeşte magazinul din complexul din Poiana Braşov, normal că avem şi acum planuri ambiţioase pe care sperăm să le depăşim. Printre acestea se numără deschiderea unui nou magazin în afara graniţelor, într-un mall din Spania, dar "de ce nu, poate şi Franţa, Italia sau chiar SUA" şi vânzarea de produse realizate exclusiv în laboratorul propriu, nu doar prăjituri, ci şi dulceţuri sau ciocolată.

În tot acest timp, pe "madame Lucie" nu a văzut-o nimeni, prezenţa ei fiind simţită prin raportările constante pe care le trimite referitor la noile produse care îi poartă numele: "Ultima oară ne-au întrebat în vamă dacă facem trafic cu fursecuri pentru că duceam atât de multe cu noi".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Lucia,
Madame Lucie,
/analize/comert/transformarea-doamnei-lucia-in-madame-lucie-10452329
10452329
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.