Toamna se numără deschiderile magazinelor de haine

Autor: Roşca Postat la 11 noiembrie 2011 140 afişări

Toamna se numără nu doar bobocii, ci şi magazinele de modă, în condiţiile în care tot mai mulţi jucători de pe această piaţă aleg să deschidă noi unităţi. Cum se explică expansiunea accelerată a retailerilor de modă pe o piaţă unde românii cheltuie doar 7,5 euro pe lună pe haine?

Marile lanţuri internaţionale nu sunt singurele care îşi fac curaj să intre pe piaţă, care încă nu a atins valoarea de 2 miliarde de euro. Astfel, în ultima lună, brandul de lux Gerard Darel a deschis cea de-a doua unitate din România, în centrul comercial Băneasa Shopping Center. Primul magazin Gerard Darel a fost deschis pe Calea Victoriei, de către Georgiana Palaz Hagima, care deţine franciza pe România. După ce a lucrat anterior în cadrul grupului de comunicare Saatchi & Saatchi şi în cadrul grupului Ţiriac, ea a decis să aducă în România franciza brandului parizian. "Cred că mai este loc de noi magazine Gerard Darel pe piaţa din România, motiv pentru care cred că vom mai deschide încă unul la Bucureşti, unul la Timişoara şi unul la Constanţa sau Iaşi." Georgiana Palaz Hagima nu oferă un orizont de timp pentru aceste deschideri, însă afirmă că se aşteaptă ca anul viitor cifra de afaceri să ajungă la un milion de euro. Brandul Gerard Darel, deşi mai discret decât Gucci sau Louis Vuitton, a ajuns la 400 de magazine în toată lumea, dintre care 250 doar acasă, în Franţa. Mai mult, Georgiana Palaz Hagima spune că poartă discuţii şi cu alte branduri de modă.

Tot în această lună s-a deschis un alt magazin cu "alură" franţuzească, L'Atelier des Enfants, care vinde colecţiile pentru copii ale marilor designeri precum Boss, DKNY, Timberland şi Calvin Klein. Magazinul situat pe Calea Dorobanţi, care a necesitat o investiţie de 110.000 de euro, oferă spre vânzare 2.000 de produse pentru copii.

De asemenea, creatoarea Venera Arapu şi-a deschis un magazin de 60 de metri pătraţi în Capitală. "După o experienţă proastă acum patru ani, cu un spaţiu comercial pe care l-am amenajat şi nu am putut să-l deschid din cauza unor probleme legate de contractul de închiriere, îmi trecuse orice dorinţă să mai deschid vreodată un magazin în Bucureşti. Dar timpul aduce uitarea şi acum am redeschis un magazin Venera Arapu", spune creatoarea. Magazinul vinde atât creaţiile Venerei Arapu, cât şi cele VITRINA, o asociaţie de creaţie românească. Preţurile variază între 300 şi 800 de lei pentru colecţia VITRINA şi între 400 şi 3.500 de lei pentru Venera Arapu. Creatoarea spune că exceptând magazinul propriu pe care l-a deschis, produsele proiectului VITRINA şi de asemenea câteva piese Venera Arapu sunt vândute în magazine partenere, respectiv Victoria 46, The Place Concept Store, Iqonique Class Studio şi Băneasa Shopping City. "Doresc să extindem acest proiect în 10 mall-uri din ţară, primul fiind deja mall-ul proaspăt deschis din Oradea, Oradea Shopping City." Ea recunoaşte că actuala criză a afectat şi businessul de modă, însă crede că este un moment care trebuie depăşit, "în special dacă vrei să reuşeşti într-o afacere. Mereu vor exista oameni dispuşi să facă eforturi şi să-şi asume riscurile inerente unei afaceri. Dacă ar fi să ne supunem toţi crizei ce s-ar întâmpla? Ideea este să fii creativ, să vii cu ceva nou, fără să depăşeşti puterea de cumpărare a pieţei", conchide Venera Arapu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
deschidere,
magazine,
haine,
comert
/analize/comert/toamna-se-numara-deschiderile-magazinelor-de-haine-8963185
8963185
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.