Teleshopping contemporan

Autor: Andra Stroe Postat la 27 octombrie 2021 72 afişări

În urmă cu cinci ani retailerul chinezesc Alibaba lansa Taobao, o platformă de live stream shopping care i-a adus, anul trecut, vânzări de 7,5 miliarde de dolari în 30 de minute cu ocazia evenimentului Single’s Day. Nu a trecut mult până când exemplul gigantului a fost urmat şi de retailerii occidentali.

Ce beneficii poate aduce companiilor o platformă de acest tip, ne-a explicat Chris Roth, fondator şi CEO al Stageme.live. Live stream shoppingul este o metodă folosită de magazinele virtuale pentru a oferi clientului o experienţă complexă de cumpărături. Se organizează astfel, evenimente în direct, prin care magazinele prezintă anumite produse unei audienţe, iar cumpărătorii pot cumpăra instant, având totodată posibilitatea de a folosi butoanele de reacţie şi opţiunile de chat. Fenomenul a pornit în China, în 2016, când gigantul Alibaba a lansat platforma Taobao Live – cel mai mare jucător din industrie la ora actuală, cu o cotă de piaţă globală de 35%. În 2020, cu ocazia evenimentului Single’s Day, compania a înregistrat, în doar 30 de minute, tranzacţii de 7,5 miliarde de dolari pe acest canal.

„În esenţă, cea mai simplă comparaţie ar fi cea cu canalele de teleshopping de pe vremuri”, descrie Christian Roth, CEO şi fondator Stageme.live, soluţia de live stream shopping, un mix între clasicul teleshopping şi sesiunile de unboxing din prezent.

Mai departe, antreprenorul susţine că pandemia nu a făcut decât să genereze nevoia unui astfel de canal şi să o accelereze. Motivat de potenţialul de creştere al acestei nişe, Christian Roth a pus anul acesta bazele Stageme.live, un start-up care asigură tocmai aceste soluţii de live streaming pentru e-commerce, oferindu-le magazinelor online care se află în căutarea unor metode de a impulsiona vânzările un canal prin care să poată atrage şi fideliza clienţii. „Echipa noastră este implicată în dezvoltarea şi comercializarea produselor live streaming SaaS încă din 2007. Prin intermediul produselor noastre existente (librării utilizate de programatori care livrează facilităţi de live streaming aplicaţiilor native), am achiziţionat recent clienţi de genul ArtBasel şi Razer, care au implementat soluţii de live streaming pentru comerţul electronic. Astfel, am realizat că suntem la începutul unui nou val (innovators şi early adopters)”, explică Chris Roth decizia de a fonda afacerea. Alături de el, din echipă fac parte Andrei Buze, CTO, Mihai Motocu, COO şi Marius Roman, business advisor.

Start-up-ul a demarat recent o primă rundă de finanţare, condusă de Florin M. Pop (Primainvest), în cadrul căreia ţinteşte atragerea unei investiţii de 160.000 de euro. Până în prezent a reuşit să obţină 60% din suma propusă, fondurile fiind strânse de la angel investors autohtoni. Reprezentanţii businessului intenţionează să utilizeze aceste fonduri cu scopul exclusiv de a genera venituri. Asta înseamnă că se vor focusa pe marketing şi vânzări şi vor evita cheltuielile în alte direcţii. Aria vizată iniţial este zona DACH (Germania, Austria şi Elveţia vorbitoare de limbă germană), având în vedere că CEO-ul, Christian Roth, este cetăţean german, dar urmează ca, ulterior, afacerea să îşi extindă prezenţa şi în alte ţări din Europa.

În prezent, Stageme.live este evaluată pre-money (evaluare înainte de finanţare – n. red.) la 1,6 milioane de euro. „Produsul pe care îl livrăm este în stadiu de minimum viable product şi este perfect funcţional pentru primii clienţi. Este perfect scalabil, având o capacitate de până la 1 milion de utilizatori concurenţi.”

Pentru primul an de activitate, reprezentanţii businessului estimează o cifră de afaceri cuprinsă între 31.000 şi 100.000 de euro. Pe termen scurt şi mediu, scopul principal al companiei este creşterea venitului recurent pentru a atrage o rundă viitoare de investiţii. „În momentul în care atingem un MRR (monthly recurring revenue – venit lunar recurent – n. red.) de 10.000 de euro, dorim să mai facem încă o rundă de investiţii seed de 350.000 de euro. Ne dorim să popularizăm noul canal de marketing descoperit şi validat. Asta înseamnă că platforma noastră trebuie să fie cât mai uşor de folosit pentru oricine. De asemenea, dorim să ne listăm pe Bursă în următorul deceniu şi să ne dezvoltăm şi prin achiziţii de companii cu servicii complementare.”

Cum funcţionează Stageme.live? Din momentul în care clienţii îşi creează un cont nou, aceştia au de îndeplinit trei paşi simpli pentru ca platforma să fie integrată cu site-ul lor. Primul pas reprezintă instalarea extensiei StageMe în propriul lor magazin electronic. Al doilea pas presupune alegerea metodei de integrare: pe homepage, pe o pagină nouă etc. Cel de-al treilea pas include sincronizarea sau adăugarea produselor existente. „După ce este validată parcurgerea acestor paşi, clienţii pot începe să facă live streaming. Au posibilitatea să scrie în chatul public, să modereze chatul, să îl ascundă, practic au control deplin pe ceea ce este public la ei pe site”, explică Roth.

După ce show-ul este finalizat, ei vor avea acces şi la o zonă de analitice. Serviciul este gândit să fie 100% self-service, cu întregul canal de marketing complet automatizat. Până în prezent, compania a avut atât clienţi blue chip, care au beneficiat de serviciile de live streaming ale platformei, dar şi mulţi potenţiali clienţi interesaţi. „La finalul primului an aşteptăm să servim peste 200 de clienţi. Asta reuşim cu autoservire, instalare uşoară fără a fi nevoie de un technician, şi scalarea sistemului StageMe.”

Roth mai spune că live steaming-ul în e-commerce cu StageMe are următoarele avantaje: conectează brandul cu clienţii, într-un alt mod, mult mai personal; clienţii pot să ofere feedback direct sau să primească răspunsuri la întrebările lor, iar rata de conversie creşte puternic, datorită acestei experienţe diferite de shopping.

Potrivit lui, Stageme.live oferă un plan gratuit oricui doreşte să încerce sau să folosească în mod limitat acest nou canal de marketing. „Acest plan este gratuit pe viaţă, fiind limitat la un singur eveniment pe lună, şi se pliază perfect pe nevoile start-up-urilor. La spectrul opus, oferim planuri personalizate, cu o capacitate foarte mare, care se mulează în mod dinamic pe nevoile partenerilor noştri.”

Planul free forever este aşadar gratuit şi include un eveniment live lunar, limitat la 30 de minute fiecare, cu până la 50 de urmăritori şi o calitate video a streamului live de până la 720p. Următorul – planul premium – are un cost lunar de 99 de euro, include trei evenimente live lunar, limitate la 45 de minute fiecare, cu până la 100 de privitori şi o calitate video a streamului live de până la 720p. Planul advanced costă 499 de euro pe lună, iar clientul poate susţine lunar cinci evenimente live, limitate la 60 de minute fiecare, cu până la 100 de privitori şi o calitate video a streamului live de până la 1080p. În paralel cu acestea există şi opţiunea unui plan personalizat, care are un cost de 899 de euro pe lună. „Este impresionant de simplu să susţii un eveniment. Nu este necesar echipament special, nu este necesar să ai studio, nu este necesar nici măcar să foloseşti influenceri. Bugetul este absolut minimal, tinde spre zero. Pentru site-urile mai mici, transmisiunile se pot face chiar şi cu o persoană de vânzări internă. Sunt importante conexiunea şi relaţia care se stabiliesc cu clienţii.”

Roth spune că cele mai multe sesiuni durează între 45 şi 60 de minute, însă pot exista, de pildă, sesiuni de gătit care durează şi 90 de minute.

Ca obiective de business viitoare, reprezentanţii platformei menţionează concentrare şi dominarea unei singure nişe, creştere focusată pe teritorii europene noi şi dezvoltarea produsului cu facilităţile dorite de piaţă şi de clienţii afacerii.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.