Tânăra de 33 de ani care vinde de 7 milioane de euro pe an: Nu aş mai putea lucra niciodată pentru cineva

Autor: Razvan Muresan Postat la 09 aprilie 2014 18439 afişări

„Familia m-a încurajat cel mai mult să nu mai fiu un simplu angajat. eram tânără şi nu aveam prea multe responsabilităţi, aşa că am zis să încerc." Astăzi Monica Cadogan deţine jumătate dintr-o afacere online de 7 milioane de euro şi spune că nu ar mai putea lucra niciodată pentru altcineva.

Tânăra de 33 de ani care vinde de 7 milioane de euro pe an: Nu aş mai putea lucra niciodată pentru cineva

FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat, este intermediarul care livrează comenzile, la fel ca în celelalte trei ţări în care activează Vivre unde foloseşte tot serviciile companiilor locale. Cadogan spune că şi decizia de cumpărare se ia mai greu în zona de mobilier şi decoraţiuni, de aceea livrarea rapidă nu e unul dintre obiectivele companiei. Oferta variată şi preţurile mai accesibile sunt principalele instrumente de atragere a clienţilor. „În general, omul modern nu mai are timp să urmărească un produs în timp, iar aşteptările la capitolul calitate nu mai sunt astăzi atât de mari. Calitate înseamnă menţinerea unui obiect în timp, aşa că nimeni nu poate spune în momentul cumpărării dacă un produs va rezista sau nu în funcţie de cum arată. Atenţia s-a mutat pe preţ."

Obiectele din bucătărie, textilele, covoarele şi lămpile grupează o mare parte din volumul vânzărilor, comanda medie fiind de 250 de lei. Pe piaţă mai activează şi companii cu un model similar de business, precum Homeycomb, însă antreprenoarea spune că, la capitolul concurenţă, de menţionat sunt firmele cu vânzări în magazine tradiţionale, precum Ikea, Kika şi Mobexpert. „Afacerea încă nu este profitabilă pentru că dezvoltându-ne pe noi pieţe am reinvestit tot profitul."

Cei peste 100 de furnizori ai Vivre provin din Uniunea Europeană şi Turcia. Ponderea produselor fabricate în România este sub 5% pentru că, spune Cadogan, firmele lucrează în sistem de lohn şi nu dezvoltă concepte proprii, ci execută designuri internaţionale, în volume foarte mari. Marjele de profit din industrie sunt de cel mult 20%, iar antreprenoarea spune că puţini sunt cei care pornesc un business în comerţ online de mobilier şi decoraţiuni. „Avem capacitate din punct de vedere tehnic să concepem site-uri pentru că tinerii sunt buni la programare, dar asta e doar e-ul de la e-commerce. Commerce înseamnă mâncare locală de nervi, angajaţi, TVA, lucruri pe care oamenii din tehnologie nu ştiu să le facă."

Monica Cadogan spune că în cazul unei afaceri în comerţ online banii se fac numai în momentul exitului, pentru că marjele de profit sunt mici ca urmare a nevoii continue de investiţii - „creşterea este blestemul pentru că trebuie să ne reinventăm tot timpul şi să consolidăm brandul, dar trebuie să creştem ca să atingem o masă critică şi să facem aceste investiţii să merite„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vivre,
comert online,
monica cadogan afaceri
/analize/comert/tanara-de-33-de-ani-care-vinde-de-7-milioane-de-euro-pe-an-nu-as-mai-putea-lucra-niciodata-pentru-cineva-12438524
12438524
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.