Studiu de caz: Schimbare de strategie la Vincon - de la vinuri vrac, la sortimente premium

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 19 noiembrie 2013 1581 afişări

Vincon mizează mai nou pe licori scumpe: a lansat recent Egregio, o gamă de vinuri superpremium destinată vânzărilor în retail. În acelaşi segment de preţ, în urmă cu mai puţin de un an a pus pe piaţă Ambrosio şi Rosé Verité. Compania vrânceană mizează din ce în ce mai mult pe segmentele superioare de preţ, unde marjele de profit sunt mai mari.

Pentru ca produsul să ajungă la cel care l-a comandat este nevoie de dezvoltarea unor sisteme, cum sunt cel de sortare, ambalare şi alertare (prin care clienţii sunt anunţaţi că ajunge curierul la destinaţie). Reprezentanţii companiei estimează că DPD deţine o cotă de piaţă de 8%; segmentul a crescut cu 12% pe parcursul ultimilor doi ani, ajungând la o valoare estimată de 250 de milioane de euro pe an.

HOPUL PENTRU CARE SE PREGĂTEŞTE FIRMA DE CURIERAT ESTE BLACK FRIDAY, CÂND SE AŞTEAPTĂ LA O EXPLOZIE A COMENZILOR. „Pe de o parte sunt mulţi oameni care ştiu de acest eveniment, prin comparaţie cu 2011, primul an când a avut loc, iar pe de altă parte retailerii sunt mai pregătiţi decât la ediţiile anterioare„, spune Lucian Aldescu. Pentru că nici numărul curierilor, nici cel al vehiculelor sau al spaţiilor dedicate nu pot creşte de câteva ori peste noapte, firma de curierat s-a pregătit pentru o creştere a capacităţilor cu 40-60%, trăgând învăţăminte şi din experienţa anilor anteriori. Sunt cazuri când clienţii se răzbună pe curierul care face livrarea, deşi acesta este ultima verigă din lanţ, şi este chiar posibil ca nici retailerul care face vânzarea să nu aibă produsele în stoc.

Compania, care face livrări către 230 de ţări din întreaga lume, este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. DPD România se numără printre primele cinci companii de curierat rapid şi coletărie de pe plan local, cu peste 500 de angajaţi (inclusiv francizele), 72 depozite şi 15.000 de colete livrate zilnic. „Avem 52 de francizaţi în ţară; nu e o găselniţă românească, acesta e modelul pe care se lucrează şi în alte ţări„, spune CEO-ul companiei. El spune că investiţia unui astfel de francizat, pentru care nu se percepe nicio taxă, variază foarte mult în funcţie de dimensiunea rulajelor sale - pot fi necesare mai multe maşini, de pildă -, iar DPD are un întreg set de practici pe care partenerul trebuie să le aplice, de la modelul de lucru şi softul folosit până la culoarea şi vechimea maşinilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/studiu-de-caz-schimbare-de-strategie-la-vincon-de-la-vinuri-vrac-la-sortimente-premium-11707123
11707123
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.