Studiu de caz: Florarul de nici 40 de ani care livrează oriunde în România în cel mult două ore

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 octombrie 2013 23581 afişări

Liderul florăriilor online a mizat pe parteneriate cu florării din provincie pentru a putea asigura livrările în două ore de la lansarea comenzilor. Deşi în ansamblu vânzările de flori se menţin constante de la an la an, în online ritmul de creştere este de 20% pe an, aşa că Floria mizează pe un plus al cifrei de afaceri de peste 40%.

Studiu de caz: Florarul de nici 40 de ani care livrează oriunde în România în cel mult două ore

Şi asta pentru că în vânzarea de flori clientul nu este destinatarul, ci „beneficiază„ de efectul pe care îl are buchetul asupra persoanei căreia i se trimit florile. „Iar un buchet trebuie ţinut în mână, oferit de o persoană, astfel încât experienţa destinatarului să fie o combinaţie între bucuria de a primi flori şi nerăbdarea de a afla de la cine„, completează Frunzetti.

TRIMISE PRIN CURIER, FLORILE AJUNGEAU ÎN PROVINCIE A DOUA ZI, „ÎNTR-O CUTIE, TRISTE„, SPUNE FRUNZETTI. Şi asta pentru că florile sunt produse foarte perisabile, e important să fie proaspete, să fie transportate şi păstrate în condiţii corespunzătoare, „lucru care nu se întâm-pla„. În plus, de multe ori cel care trimite flori vrea ca acestea să ajungă rapid, pentru că trimiterea florilor este de multe ori un gest impulsiv: „Ţi se face dor de o persoană şi vrei să-i spui într-un mod original că te gândeşti la ea sau vrei să înveseleşti o persoană dragă„, exemplifică antreprenorul.

După şase luni de la începerea afacerii, el a înţeles că livrarea comenzilor prin intermediul partenerilor locali este o miză corectă pentru livrarea în timp mai scurt. „Realizarea parteneriatelor este un proces de durată, căutăm şi suntem în discuţii cu posibili parteneri din diferite oraşe„, spune Frunzetti. Parteneriatele, adaugă el, permit chiar şi livrarea gratuită în cele 50 de oraşe pentru care Floria colaborează cu florării locale. „Consider că această decizie a fost o componentă importantă care ne-a adus pe primul loc în piaţa florăriilor online„, afirmă antreprenorul, iar argumentul este clar: vânzările prin intermediul partenerilor reprezintă jumătate din cifra de afaceri.

90% dintre clienţii Floria.ro sunt bărbaţi; jumătate din clienţi oferă flori la ocazii speciale. Valoarea medie a unei comenzi este de 200 de lei, iar clienţii cumpără flori de pe site de 4-5 ori pe an. Despre preferinţele românilor, Frunzetti spune că „o exprimare mai corectă ar fi «obsesiile» în materie de flori„, pentru că 90% din vânzări sunt adjudecate de trandafiri. „Ideea că trandafirii sunt alegerea sigură a intrat în capul bărbaţilor români, dar surpriza vine din partea doamnelor, care comandă aproape orice, mai puţin trandafiri. În comenzile lansate de femei cel mai adesea se întâlnesc cale, gerbera, flori de sezon, orhidee, crini.„

Cea mai mare parte a florilor sunt importate, din Olanda, Kenya şi Egipt. Frunzetti constată că în România consumul de flori este foarte redus faţă de alte ţări. „Dar asta nu înseamnă că afacerile cu flori nu sunt profitabile în România, ci că în viitor vom avea numai creşteri, în jos nu avem unde să ne ducem. Piaţa va creşte, chiar dacă nu la nivel total; în online plusurile vor continua„, conchide Mugur Frunzetti.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/studiu-de-caz-florarul-de-nici-40-de-ani-care-livreaza-oriunde-in-romania-in-cel-mult-doua-ore-11515011
11515011
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.