Secretul puterii muşchetarilor - armagnacul

Autor: Ioana David Postat la 06 decembrie 2012 289 afişări

Românii obişnuiau să-şi răsfeţe simţurile cu vinars, obţinut prin distilarea vinului şi apoi învechit în butoaie de stejar, după aceeaşi metodă pe care francezii o folosesc pentru producerea cognacului.

CELĂLALT PRODUS 100% FRANCEZ, coniacul, se bea foarte bine ca digestiv, spune Cristi Preotu, potrivindu-se foarte bine cu un trabuc de calitate, un fotoliu din piele şi o conversaţie plăcută.

Cei pasionaţi de coniac pot ajunge să plătească şi 31.700 de lei (7.000 de euro) pentru o sticlă, aşa cum se întâmplă în cazul Le Voyage de Delamain. La nivel mondial există o colecţie de 500 de astfel de sticle, iar anul acesta a fost vândută una singură.

Cristi Preotu reprezintă un singur brand de coniac în România, Cognac Delamain. Dacă francezii au dat armagnacul şi coniacul, românii vând vinars. Distilatul românesc se poate numi doar vinars, deoarece termenul cognac este înregistrat de francezi (aşa cum se întâmplă şi cu şampania). Luchi Georgescu, proprietara Vincon Vrancea, spune că rezerva de 4.200 de butoaie din stejar de la Crama Paradis pe care o deţine este cea mai mare de distilat din sud-estul Europei. "Vinarsurile au fost obţinute prin metoda de distilare Charante, metodă preluată de la inventatorii coniacului din Franţa, regiunea Cognac, fiind aceeaşi metodă de obţinere a vestitului coniac", spune Luchi Georgescu.

Vincon produce vinarsurile Jad (învechit 35 de ani), Mioriţa (25 de ani şi 15 ani), iar datele prezentate de companie arată că este cel mai vechi vinars din România. Proprietarii companiei au simţit cum piaţa de profil a intrat la apă, odată cu diminuarea puterii de cumpărare.

"Piaţa vinarsului din România a scăzut faţă de anul trecut, cauza fiind scăderea puterii de cumpărare, care i-a făcut pe români să cumpere mai puţin şi mai ieftin. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul economic, segmentul mainstream din portofoliul de vinarsuri Vincon Vrancea a înregistrat o uşoară scădere. Consumatorul cumpără în ordinea priorităţilor, reducând valoarea coşului de cumpărături", a mai spus Luchi Georgescu. Cel mai vine vândut vinars din portofoliul Vincon este Mioriţa 15 ani. Fie că este vorba despre vinars, coniac sau armagnac, în România şi peste tot în lume începe cea mai bună perioadă din punctul de vedere al vânzărilor - sărbătorile de iarnă. Iar producătorii sau retailerii sunt optimişti şi speră ca rezultatele din 2012 să fie peste cele de anul trecut. Rămâne de văzut dacă aşteptările lor se vor materializa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cognac,
vin ars,
consum,
comert,
afaceri
/analize/comert/secretul-puterii-muschetarilor-armagnacul-10374244
10374244
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.