Rolls Royce-urile electrocasnicelor

Autor: Ioana Matei Postat la 08 noiembrie 2012 346 afişări

Tendinţele de pe piaţa electrocasnicelor de lux sunt orientate spre designuri neobişnuite, consum redus de energie, funcţii high-tech - caracteristici care pot fi asemănate cu dotările unei maşini de lux. Iar la noi, la fel ca şi în cazul maşinilor luxoase, vor exista mereu clienţi dispuşi să plătească oricât pentru calitate chiar şi pe timp de criză sau cel puţin pe asta mizează reprezentanţi ai brandurilor de electrocasnice premium. Au de ce să fie optimişti?

RANKE, LIDER DE PIAŢA ÎN SECTORUL BUCATARIILOR DE LUX, defineşte profilul consumatorului premium drept "consumatori cu venituri medii şi mari, bărbaţi şi femei în egală măsură, cu studii medii, dar şi superioare, brandul fiind şi unul aspiraţional". Decizia de cumpărare este gândită cu mare atenţie când vine vorba despre produse de folosinţă îndelungată, clienţii sunt mai educaţi şi informaţi, căutând produse de calitate ridicată la preţuri convenabile şi orientându-se mai ales către promoţii şi lichidări de stoc.

"În cazul produselor cu un preţ ridicat, dacă acestea sunt promovate corespunzător şi distribuite acolo unde există cerere, s-a dovedit că oamenii care vor să îşi ia un model performant o vor face chiar şi în perioadă de criză", explică reprezentanţii de la compania de cercetare şi studii de piaţă GfK. Potrivit studiilor realizate de GfK, rata de scădere pentru electrocasnice mari în cel de-al doilea trimestru al lui 2012 a fost de 10%, în vreme ce electrocasnicele mici au înregistrat o scădere de 9% în valoare în moneda euro.

Piaţa a ajuns astfel în al doilea trimestru al anului curent la 22 milioane de euro, faţă de 24 milioane de euro în perioada corespunzătoare a anului trecut. Printre categoriile care au arătat creşteri se numără cuptoarele, maşinile de spălat vase, congelatoarele şi plitele, iar electrocasnicele mici au înregistrat în jur de 50% din valoarea vânzărilor prin intermediul produselor cu preţuri mai mici de 50 de euro, produsele premium reprezentând încă un procent mic din piaţă.

"La nivel general, în ultima perioadă, consumatorii români pierd din încredere şi din dispoziţia de a cumpăra, fiind mai reţinuţi în a achiziţiona electrocasnice, fie ele de lux sau nu", concluzionează reprezentanţii GfK. Urmează totuşi o perioadă în care astfel de achiziţii se fac cu predilecţie: "De Sărbători, oamenii îşi fac cadouri pentru casă, îşi înnoiesc electrocasnicele vechi care nu mai funcţionează sau fac un upgrade al produselor deja deţinute".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
electrocasnice,
lux
/analize/comert/rolls-royce-urile-electrocasnicelor-10281746
10281746
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.