Retailerii de imbracaminte si criza

Postat la 23 februarie 2009 195 afişări

Nu renuntam la planurile de extindere, ci dimpotriva - spun aproape la unison retailerii internationali de moda de pe piata romaneasca. Motivatia lor este ca, intr-o perioada dificila ca aceasta, cea mai buna strategie este sa fie cat mai prezenti pe piata.

La fel ca LPP sau C&A, si alti comercianti internationali vad oportunitati de dezvoltare a afacerilor pe piata locala profitand din plin de forta financiara pe care inca o au. “Retailerii internationali au un avantaj esential, in special in contextul crizei financiare actuale. Companiile autohtone nu sunt la fel de bine consolidate si organizate si nu-si mai pot permite sa se extinda asa de usor”, comenteaza Maria Grapini, presedintele Federatiei Patronatelor din Industria Usoara. La fel de repede se misca si Inditex, principalul competitor si la nivel international al LPP.

Spaniolii, care au preluat integral managementul direct al filialei din Romania anul trecut, vor deschide in centrul comercial AFI Cotroceni Park din Bucuresti sapte magazine, care vor ocupa o suprafata de aproximativ 4.100 de metri patrati. In Romania, Inditex opereaza deja o retea de 24 de magazine in Bucuresti, Cluj, Constanta si Iasi, dintre care cinci magazine Zara si Pull and Bear, patru magazine pentru brandurile Bershka, Stradivarius si Oysho si cate un magazin Zara Home si Massimo Dutti. Iar ritmul alert de extindere nu se opreste aici, anul acesta fiind planificate sa fie deschise alte cinci magazine (Zara, Bershka, Pull and Bear, Oysho si Stradivarius) in Iulius Mall din Timisoara, unde retailerul spaniol va ocupa peste 3.000 de metri patrati in extensia centrului comercial la care se lucreaza in prezent.

2009 coincide cu o extindere agresiva si a retailerului german de imbracaminte Takko. Nemtii detin la ora actuala 19 magazine in Romania, iar planul de dezvoltare pentru 2009 prevede deschiderea a aproximativ 15-20 magazine, in centre comerciale sau mall-uri, valoarea investitiilor bugetate fiind de circa sapte milioane de euro. Mihai Sindrilaru, directorul New Yorker Romania, se arata si el convins ca, independent de criza financiara, retailerii deja prezenti vor continua sa investeasca fie in dezvoltarea retelei prin deschiderea de noi magazine, fie in aducerea de noi branduri. Sindrilaru identifica doua posibile schimbari in piata: “Expansiunea retailerilor va fi mai atent planificata in aceasta perioada, iar un alt efect al crizei ar putea fi scaderea valorii pe bon”.

Cu toate acestea, Sindrilaru estimeaza o crestere de cel putin 10% a vanzarilor New Yorker in Romania. Reteaua, care numara cinci magazine, la Sibiu, Cluj, Targu-Mures, Bacau si Oradea, ar urma sa fie completata anul acesta cu inca patru, dintre care unul in Bucuresti. Contextul economic actual nu incurca nici planurile de extindere ale retailerului de incaltaminte Deichmann. Mai mult, nemtii intampina criza mondiala cu si mai multe investitii. “Raportul nostru calitate-pret ne ajuta sa trecem cu bine de aceasta perioada de criza economica. Ne permitem o crestere organica din surse proprii, iar investitiile sunt ca un un paravan de protectie”, precizeaza Heinrich Deichmann, CEO al companiei, pentru BUSINESS Magazin. Compania opereaza in prezent noua magazine in Romania, iar la final de 2009 ar putea numara cu 12 in plus. Despre concedieri, inchideri de magazine sau scaderi de doua cifre ale afacerilor, adica exact acele probleme care au incurcat calculele pentru investitii ale retailerilor romani de moda, niciunul dintre retailerii internationali nu zice inca nimic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Comert,
retail,
moda,
piata,
strategie,
Alexander Zeciu
/analize/comert/retailerii-de-imbracaminte-si-criza-3985986
3985986
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.