Producătorul de mobilă din Câmpina care a reuşit în 2013 ce nu a putut să facă în România gigantul IKEA

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 18 iunie 2014 9460 afişări

Producătorul de mobilă din Câmpina care a reuşit în 2013 ce nu a putut să facă în România gigantul IKEA

Rizea şi-a început aventura antreprenorială în 1991, apucându se de mobilă pentru că remarcase că în acest domeniu exista cerere; este de formaţie inginer şi lucrase într-o fabrică de piese turnate; îi plăceau produsele industriale şi nu l-ar fi atras un domeniu în care nu avea experienţă. Chiar şi numele firmei - Lemet - este un acronim pentru cuvintele ”lemn„ şi ”metal„, adică materialele cu care lucra, încă de la început, antreprenorul prahovean. La începuturile afacerii, primele utilaje erau făcute de Alexandru Rizea, iar apoi au cumpărat unele la mâna a doua. La un moment dat, cu circa 15 ani în urmă, Lemet a avut suficient capital pentru a investi în utilaje luate de peste hotare, de la producători consacraţi. 2005 a fost momentul în care compania a ajuns la vânzări de peste un milion de euro pe lună, iar Lemet a intrat în liga marilor producători autohtoni de profil.

Un pilon de dezvoltare al strategiei a fost şi reţeaua de magazine proprii, sub marca Lem’s, ajunsă acum la 87 spaţii. În ultimii ani reţeaua Lem’s a devenit şi unul dintre cei mai importanţi retaileri pentru gama completă de electrocasnice încorporabile, saltele, mese şi scaune sau aşternuturi pentru dormit. La începutul anului 2013, printr-o investiţie de peste 1.100.000 lei, a fost introdusă în magazinele Lem’s colecţia de aşternuturi ”Lem’s bedding collection„.

Noua colecţie constă într-o gamă variată de pilote, perne şi protecţii pentru saltele, toate fabricate în România. Pentru a expune mai multe produse, era însă nevoie de mai mult spaţiu; de la aproximativ 400 mp cât era media suprafeţei unui magazin Lem’s în 2009, în prezent s-a ajuns la o medie de peste 700 mp, reţeaua măsurând astăzi peste 65.000 mp. Pentru asta, au fost deschise sau relocate peste 30 de magazine în trei ani.

Lem’s nu numai că şi-a mărit suprafeţele de expunere, pentru a găzdui o gamă mai largă de produse, dar s-a şi extins rapid la nivelul întregii ţări. Numai anul trecut compania a investit peste 12 milioane de lei pentru deschiderea a 11 noi magazine LEM’S în oraşe mari cu peste 150.000 locuitori, câteva exemple fiind spaţiile din Oradea (1.700 mp) - Era Shopping Park; Constanţa (1.000 mp) - Tom Mall; Bucureşti (1.000 mp) ñ Bucur Obor.

În primele trei luni ale anului, vânzările în magazinele Lem’s au ajuns la 40,18 milioane de lei, în creştere cu 10 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. ”Sărbătorile pascale, campania de reduceri şi soluţiile de finanţare în rate fără dobândă au stimulat consumul în prima parte a anului„, argumentează Rizea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/producatorul-de-mobila-din-campina-care-a-reusit-in-2013-ce-nu-a-putut-sa-faca-in-romania-gigantul-ikea-12785793
12785793
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.