Producătorii locali de cosmetice pleacă să cucerească lumea

Autor: Roşca Postat la 10 martie 2012 471 afişări

Ce pot aduce în plus produsele cosmetice locale în lupta cu brandurile promovate de Penelope Cruz sau Eva Longoria pe rafturile magazinelor occidentale?

În prezent exporturile reprezintă 10% din cifra de afaceri a companiei din Cluj-Napoca, respectiv 11 mil. lei (2,57 mil. euro), însă Turdean spune că una dintre principalele ţinte ale companiei pentru următorii ani este de a creşte această pondere, pentru că există potenţial. În următorii zece ani ponderea ar putea urca la 50%, crede cel care conduce operaţiunile de la Cluj ale Farmec. Pariurile producătorului de cosmetice pentru anul acesta vor fi Ucraina şi Polonia, după ce anul trecut a mizat pe Ungaria şi Republica Moldova. "Dacă ne referim la bugetele de marketing sau la investiţia în promovare, resursele companiilor internaţionale le depăşesc cu mult pe ale noastre. Pe de altă parte însă, dincolo de cifre şi de bugete, armele noastre sunt oamenii de la Farmec, faptul că suntem legaţi de consumatorii noştri, le înţelegem foarte bine cerinţele şi necesităţile şi venim constant cu produse noi, la care lucrează echipe întregi de specialişti." Un alt producător local care încearcă pieţele externe cu produse "made in Romania" este Elmiplant, deţinut acum de grecii de la Sarantis.

"La doar un an de la lansarea pe pieţele din Grecia şi Serbia, vânzările produselor Elmiplant - exportate sub numele de Bioten - au urmat un trend ascendent. Această evoluţie are în spate mai mulţi factori. În primul rând, este vorba de raportul corect calitate-preţ. Apoi, un rol important îl au formulele produselor noastre, care sunt intens studiate şi dezbătute de echipele de cercetare din România şi Grecia, dar şi de către echipele din departamentele de marketing din cele două ţări", spune Andreea Cremenescu, brand manager în cadrul Sarantis-Elmiplant. Ea mai spune că un alt factor important este investiţia în comunicare şi în branding. În România compania a relansat brandul Elmiplant în 2009, iar în Grecia şi Serbia produsele Bioten au fost lansate circa doi ani mai târziu, în februarie 2011. "Să nu uităm de timing. Produsele noastre au apărut pe rafturi la momentul potrivit, când consumatorii au devenit mai atenţi la ceea ce cumpără versus beneficiile oferite de produse. Şi aici ne întoarcem din nou la raportul calitate-preţ."

Andreea Cremenescu mai spune că evoluţia pozitivă a vânzărilor din Grecia şi Serbia a determinat compania ca în februarie 2012 să înceapă exporturile către ţări precum Bulgaria, Cipru, Turcia, Portugalia şi Macedonia. Adrian Comăneci, manager în cadrul Contrast Management Consulting, crede că extinderea pe pieţele învecinate presupune riscuri mai scăzute şi investiţii mai mici. "În primul rând, consumatorul din pieţele învecinate est-europene este mai apropiat de profilul consumatorului român decât consumatorii din ţările occidentale sau cei de pe alte continente." El adaugă că, în industria cosmetică, cunoaşterea foarte bună a consumatorului reprezintă un element esenţial pentru a avea succes. "În al doilea rând, este vorba de costurile de extindere şi de distribuţie, care sunt în acest caz ceva mai mici. Nu în ultimul rând, este vorba şi de capacitatea de control a businessului şi a planului de extindere." Pieţe externe mai sunt încă de cucerit. Timpul şi economia vor fi cele care vor avea ultimul cuvânt.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
producatori,
cosmetice,
extindere,
exporturi
/analize/comert/producatorii-locali-de-cosmetice-pleaca-sa-cucereasca-lumea-9383297
9383297
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.