Primul an cu cosuri goale si fara cozi la case

Postat la 24 mai 2010 43 afişări

Retelele de magazine nu se inghesuie sa comunice rezultatele financiare, iar cele care o fac incearca sa gaseasca o formulare cat mai pozitiva. Oricat de neplacut suna insa, vanzarile scad in continuare, iar semnele de redresare intarzie sa apara.

In momentul cand si-a comunicat rezultatele din primul trimestru, si Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri de la noi, a preferat sa puna in lumina o cifra pozitiva: cresterea vanzarilor brute cu 7,3%, pana la 269 de milioane de euro, si temperarea declinului in magazinele mai vechi de un an. Totusi, lasand la o parte plusurile aduse de noile magazine in 2009, bilantul incasarilor din primele trei luni ale lui 2010 pentru reteaua franceza arata chiar mai prost decat cele din aceeasi perioada a anului trecut: un minus de 2,3%. Rezultatele urmeaza unei scaderi de 4,6% pe tot anul trecut, cand cifra de afaceri a companiei a ajuns la 1,13 miliarde de euro.

E adevarat ca ritmul de scadere s-a redus acum simtitor fata de situatia ultimelor doua trimestre din 2009, cand incasarile ajunsesera sa fie cu pana la 11% mai mici fata de 2008. "In ciuda dificultatilor economice (...), vanzarile totale s-au majorat cu 0,6% in primul trimestru in Grecia si cu 3,6% in Romania (in lei), comparativ cu primele trei luni din 2009, datorita majorarii suprafetelor de vanzare operate pe cele doua piete", releva raportul Carrefour.

Veteranul pietei romanesti in segmentul hipermarket, cu primul magazin deschis in 1998, Carrefour avea la sfarsitul lunii martie 22 de magazine de mari dimensiuni si 25 de supermarketuri. In urma cu un an, francezii operau tot atatea hipermarketuri, dar au deschis un spatiu in Bucuresti (Berceni) dupa ce au inchis unul in Braila, atunci cand dezvoltatorul centrului comercial Armonia Center a hotarat sa inchida portile complexului. In 2008, Carrefour a avut cea mai agresiva expansiune, inaugurand nu mai putin de 11 hipermarketuri. Toate planurile de extindere, care anuntau in urma cu doi ani nu mai putin de sapte noi unitati pana in 2012, au fost stopate.

Dupa ani in care plusurile anuale din vanzari se exprimau in procente de cate doua cifre, rezultatele din 2009 au avut asupra comerciantilor efectul unui dus rece, fiind prima oara cand au inregistrat scaderi de la intrarea pe piata.

Un alt exemplu este Billa, cea mai mare retea de supermarketuri: in 2009 a avut vanzari de 288 de milioane de euro, in scadere cu 11% fata de 2008. Anul trecut, profitul inregistrat de Billa s-a injumatatit fata de 2008, ajungand la 7,5 milioane de euro. Cel mai mare comerciant de pe piata, Metro Cash & Carry, care a inaugurat recent al 25-lea magazin, a avut anul trecut o cifra de afaceri de 1,226 miliarde de euro, cu 260 de milioane de euro mai putin decat in 2008. In urma cu un an, Wilms spunea ca tinta companiei o constituie "vanzarile profitabile". Anul acesta insa evita orice referire la planul pentru anul in curs. Desi vocile ce spuneau acum cateva luni ca tot ce-i mai greu abia urmeaza erau considerate pesimiste, urmatoarele luni nu promit nimic bun.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert
/analize/comert/primul-an-cu-cosuri-goale-si-fara-cozi-la-case-6158306
6158306
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.