Prima cafenea din România care vinde articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 13 noiembrie 2013 2911 afişări

Producătorul german de cafea Tchibo a identificat o nouă nişă pe care s-a instalat pentru a-şi spori afacerile de pe piaţa locală. A deschis un magazin într-un mall din Capitală, iar printre cele 2.000 de produse pe care le are la vânzare se numără cafele, dar şi articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii.

Prima cafenea din România care vinde articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii

PREFERINŢELE DE CONSUM DIN ROMÂNIA SUNT SIMILARE CU CELE DIN GERMANIA, PREDOMINÂND SEGMENTUL PREMIUM, UPPER MAINSTREAM, în contrast cu obiceiurile din Europa Centrală, unde cel mai însemnat ca vânzări este segmentul economic, low mainstream„, explică şeful Tchibo România. În opinia sa, evoluţia produselor de larg consum din România se aliniază tendinţelor globale: consumatorii au aşteptări din ce în ce mai mari şi mai bine definite, sunt mult mai bine informaţi şi atenţi în decizia de cumpărare şi există o cerere permanentă de produse de calitate. De pildă, consumul de espresso este în creştere, fiind accelerat de importul obiceiurilor din Europa de Vest. „Una dintre ultimele inovaţii din domeniu este  cafeaua Single Portion. Principalul avantaj este confortul utilizării, o simplă apăsare de buton fiind de ajuns pentru a prepara o cafea perfectă", spune Laurenţiu Boboc.

OR, ACESTE PREFERINŢE DE CONSUM SUNT UN MOTIV SOLID PENTRU INVESTIŢIA ÎN REŢEAUA DE MAGAZINE, pe care compania de origine germană vrea s-o extindă în Bucureşti, dar şi în alte oraşe ale ţării, în vârful listei fiind Timişoara, Cluj, Braşov şi Constanţa. „Echipa noastră evaluează oportunităţi şi locaţii pentru viitoare magazine Tchibo. Ritmul acestui proces va fi dictat, desigur, şi de consumatorii noştri„, adaugă Boboc, care se declară optimist, având încredere în potenţialul pieţei din România. Pentru 2013 el estimează o creştere cu 2-3% a pieţei, chiar dacă până la bilanţul anului în curs mai sunt două luni, care pentru multe segmente de consum au un rol hotărâtor. Perioada sărbătorilor de iarnă este cea în care ţintele pot fi atinse, în funcţie de apetitul consumatorilor, dar şi de strategiile companiilor.

CHIAR DACĂ NU DĂ DETALII CONCRETE DESPRE PREVIZIUNILE REFERITOARE LA MAGAZINUL DEJA DESCHIS SAU CELE CARE VOR URMA, Boboc spune că „ne aşteptăm să ne încadrăm în tendinţele Europei de Vest; intrarea pe piaţa de retail ne va aduce venituri suplimentare şi va consolida brandul Tchibo şi poziţia companiei„. Reţeta magazinelor nu a fost special inventată pentru piaţa românească, compania germană operând astfel de spaţii şi în alte ţări. Şi cum de la retailul offline nu e decât un pas până la cel din mediul online, în lista de planuri a companiei figurează şi dezvoltarea unui magazin online. Afacerile Tchibo din mediul virtual înregistrează în alte pieţe plusuri anuale de 30-40%, iar 2014 ar putea fi momentul în care filiala locală va păşi în această zonă.

2013 A FOST PENTRU TCHIBO ROMÂNIA „ÎN LINIE CU AŞTEPTĂRILE". Compania a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 65 de milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de 2012, iar previziunile pentru anul acesta se referă la un plus de 5%. Totuşi efectele deschiderii magazinelor se vor face clar simţite în cifra de afaceri abia de anul viitor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/prima-cafenea-din-romania-care-vinde-articole-pentru-bucatarie-baie-incaltaminte-ceasuri-si-bijuterii-11673919
11673919
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.