Povestea tinerei care a renunţat să lucreze pentru Mobexpert şi şi-a făcut propria afacere cu mobilă de lux

Autor: Ioana David Postat la 16 august 2013 8215 afişări

Diana Staicu este unul dintre puţinii antreprenori români care au curajul să facă afaceri cu mobilă de lux, într-o perioadă dificilă, în care piaţa este în scădere, iar cei mai mulţi oameni de afaceri se orientează către segmentul scăzut de preţ.

PÂNĂ ACUM A INVESTIT ÎN ACEST BUSINESS  1,3 MILIOANE DE EURO, în principal din fonduri proprii, iar la momentul semnării contractului de franciză cu BoConcept Danemarca a agreat un plan de dezvoltare potrivit căruia trebuia să deschidă câte un magazin pe an în ţară. Proiectul s-a dovedit însă greşit, după cum spune acum, făcând o analiză a acelei perioade. „La vremea aceea, nimeni nu îşi imagina ce va urma şi ce înseamnă criza economică mondială. Era o euforie generală. Aşadar, în 2006 am semnat precontracte de închiriere spaţii pentru următoarele două shworoomuri, unul deschis în decembrie 2008 şi altul la Iaşi deschis în octombrie 2009. Această decizie de extindere suprapusă cu perioada de criză s-a dovedit greşită. Am ales locaţii pe criterii geografice fără a ţine cont de puterea de cumpărare şi comportamentul clienţilor locali care îşi permit să aloce pentru mobilarea casei suficienţi bani.„

În aceste condiţii, rezultatele din Sibiu şi Iaşi au fost mult sub cele mai pesimiste aşteptări, iar magazinele nu s-au putut susţine singure; pentru a rămâne operaţionale era necesar să fie susţinute din profitul unităţii din Bucureşti: „Trimiteam bani în găuri negre, iar în Bucureşti îmi lipseau banii pentru dezvoltare„.

LA FINALUL ACESTEI EXPERIENŢE A ÎNVĂŢAT CĂ ORAŞELE DIN ROMÂNIA SUNT SĂRĂCITE, că sunt foarte puţini cei care îşi mai permit sau care apreciază designul brevetat, care nu înseamnă ceva ieftin. Totodată, şi-a dat seama că tipul acesta de client s-a obişnuit deja să îşi facă achiziţiile în Bucureşti sau peste graniţă, în magazinele din oraşele lor neavând încredere.

În 2009 a înregistrat o scădere de 20% faţă de 2008, iar în 2010 a fost cu 30% mai jos faţă de 2008, perioada fiind caracterizată de un blocaj pe care l-a sesizat atât la nivelul traficului de vizitatori în magazine şi al achiziţiilor, cât şi în rândul managementului.

„Acum ne-am maturizat. Această perioadă ne-a prins bine, am învăţat mult: cum să nu faci rabat la selectarea personalului, cum să îţi controlezi la sânge cheltuielile, cum să îţi abordezi clienţii astfel încât traficul redus să fie valorificat la maximum.„

IN ACEASTĂ PERIOADĂ SE CONCENTREAZĂ PE BUCUREŞTI, iar anul acesta aşteaptă o creştere minimă de 10%, primele şase luni arătând că această ţintă poate fi atinsă. BoConcept Bucureşti a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 mil. euro, iar Flexa aproximativ 0,4 mil. euro.

„Perioada 2009 - 2011 a fost un chin căruia i-am pus capăt închizând cele două magazine din ţară, care ne aduceau pierderi, şi am convins managamentul din Danemarca că în România, chiar dacă sunt mulţi locuitori, doar 5% îşi permit mobilier marca BoConcept (...) Fiind vorba de o franciză, în showroom poţi vinde doar o colecţie monobrand, în anumite condiţii de expunere, cu anumite costuri şi la un anumit preţ.

Dacă produsul tău e la nivel de Ferrari, nu ai cum să îl faci Trabant doar ca să îl vinzi, pentru că atunci închizi afacerea.„ Estimările jucătorilor din industria mobilei arată că în 2013 piaţa va scădea pentru al cincilea an consecutiv pe fondul reducerii puterii de cumpărare.

În aceste condiţii, ce sfat i-ar oferi Diana Staicu unui antreprenor care vrea să-şi deschidă un business în acest domeniu? Să fie perseverent, să iubească domeniul şi să îl vadă ca pe un business pe termen lung, să studieze foarte bine piaţa înainte, să aibă bugete făcute pe minimum doi ani făcute în două variante, optimistă şi pesimistă, astfel încât să nu fie luat prin surprindere atunci când piaţa se clatină. Să îşi construiască preţurile corect, pentru că vremea adaosurilor nejustificat de mari a trecut, iar discounturile de 50% la orice produs sunt o minciună şi dovedesc lipsă de respect pentru clienţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/povestea-tinerei-care-a-renuntat-sa-lucreze-pentru-mobexpert-si-si-a-facut-propria-afacere-cu-mobila-de-lux-11255887
11255887
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.