Povestea parfumeriilor Beautik: cum au ajuns de la un magazin în piaţa Domenii la 35 de branduri în trei magazine

Autor: Cristina Roşca Postat la 14 februarie 2014 1368 afişări

Într-o perioadă când parfumeriile de lux deja cuceriseră nasurile sofisticate ale parizienilor şi londonezilor, primul Beautik îşi făcea loc pe piaţa locală, într-o zonă rezidenţială a Bucureştiului, în încercarea de a le oferi românilor parfumuri diferite, personale, pe o piaţă unde brandul stătea la rang înalt. la şapte ani depărtare, sub brandul Beautik sunt deschise trei magazine - toate în Bucureşti -, cu un total de 35 de branduri, pe o piaţă a parfumeriei de nişă evaluată la două milioane de euro.

Acest tip de parfumerie a cucerit încă de acum câteva zeci de ani pieţele străine, însă în România a făcut primii paşi în urmă cu şapte ani, când a fost deschis primul Beautik. Brandul a beneficiat de experienţa şi de stabilitatea financiară a grupului din care făcea parte. Aceste două avantaje au jucat un rol crucial şi în procesul de negociere cu brandurile străine. „Primele negocieri au fost mai mult decât dificile. Casele mari de parfumuri erau reticente atunci când auzeau vorbindu-se de România. Nu o vedeau ca o potenţială piaţă pentru desfacerea produselor de lux în parfumerie."

După negocieri, marii parfumieri ai lumii au decis să dea o şansă României, primii paşi fiind făcuţi în direcţia educării clientului. Prima casă de parfumuri care s-a alăturat proiectului Beautik a fost Rance, o casă cu tradiţie de peste 200 de ani, cunoscută pentru creaţia Le Vainquer, parfumul lui Napoleon. Au urmat apoi case precum Juliette Has a Gun şi Caron. „Negocierea cu cei de la Caron a fost de departe cea mai dificilă. Ne-am întâlnit acum cinci ani vizavi de Palatul Elysee din Paris şi i-am convins că Beautik este partenerul potrivit pentru România. După ce am semnat cu ei ni s-au deschis toate uşile."

Caron are o istorie de peste 100 de ani în parfumeria de lux şi şi-a pus amprenta asupra istoriei parfumeriei prin creaţiile sale. Richard Fraysse, parfumierul casei, reinventează combinaţii de ingrediente rare şi preţioase, cel mai recent exemplu fiind noua colecţie La Selection.

Portofoliul Beautik numără astăzi un total de 35 de branduri, unele cu istorie de peste un secol, altele moderne şi tinere. Juliette Has a Gun, în spatele căreia stă Romano Ricci, strănepotul creatoarei haute couture, Nina Ricci, are o istorie de doar şapte ani. Un alt „nas„ tânăr şi extrem de apreciat este Francis Kurkdjian. Are 45 de ani, este considerat un geniu al parfumeriei, iar primul premiu pentru întreaga carieră l-a primit acum 15 ani. Când a împlinit 40 de ani a fost numit Chevalier des Arts et Des Lettres (Cavalerul Artelor şi al Literaturii).

Portofoliul Beautik s-a completat treptat până a ajuns astăzi la 35 de branduri, dintre care unul de îngrijire a pielii (Ingrid Millet - care foloseşte perle de caviar), restul de parfumerie. „Sortimentaţia este deja stabilită, matură. An de an apar branduri mici, dar nu le aducem în magazin. Preferăm brandurile cu renume, iar în acest moment considerăm că avem un portofoliu solid pe care vrem să-l consolidăm", spune Andreea Gheorghiu.

Businessul Beautik a pornit la drum cu doar câteva branduri şi cu un magazin în zona Piaţa Domenii. A urmat apoi parfumeria din Băneasa Shopping City, care este şi astăzi reprezentativă din punctul de vedere al vânzărilor. „România nu are o arteră de lux bine dezvoltată, din această cauză am decis că Băneasa Shopping City este cea mai bună alegere pentru portofoliul de lux pe care îl deţine Beautik. În plus, centrul comercial este amplasat în zona de nord a Capitalei, unde îşi au domiciliul persoanele cu venituri peste medie, clienţii-ţintă ai Beautik.„ Au urmat apoi magazinul din strada Radu Beller din cartierul Dorobanţi, „o zonă de promenadă pentru elitele Capitalei„, şi cel din Promenada Mall, al doilea mall din nordul Capitalei. „Ne oprim aici cu expansiunea, avem patru magazine, toate în Capitală. Piaţa este în Bucureşti."

În zona Dorobanţi, în apropiere de Beautik, şi-au deschis magazine şi unele dintre cele mai importante magazine de modă de lux, precum Victoria 46, Moschino sau Brunello Cucinelli. „Clienţii din Radu Beller vin şi îşi dedică timp alegerii unui parfum. Ei stau şi ascultă poveşti, în timp ce cei din Băneasa sunt de cele mai multe ori grăbiţi."

În industria parfumurilor de lux sticla are ea însăşi în spate o poveste de multe ori la fel de interesantă ca aceea a parfumului. „Dintotdeauna parfumierii au lucrat în strânsă legătură cu creatorii de sticle, nu mai puţin importanţi pentru desăvârşirea actului artistic.„ Parfumurile reuşesc astfel să încânte atât nasul, cât şi privirea. Încă de la 1800 parfumierii lucrau cu maeştri sticlari pentru a crea recipiente preţioase pentru cei care îşi permiteau şi apreciau luxul. Iniţial parfumurile erau arătate publicului larg pentru testare în recipiente comune şi în cantităţi mici. Clienţii primeau însă parfumurile în sticle atent create, adevărate opere de artă.

Val Iacob, directorul de creaţie al Beautik şi al grupului Green Net, a început să colecţioneze sticle de parfum acum mulţi ani. Astăzi, în birourile companiei există o expoziţie de circa 8.000 de bucăţi, unele parte a unor colecţii de masă, altele realizate în serie limitată. „Cele mai preţioase pentru noi sunt cele care au legăură cu istoria României, respectiv sticlele caselor de parfum care au fost prezente aici la începutul secolului al XX-lea.„ Parfumeria Lubin a avut chiar şi o reprezentanţă în Bucureşti în 1932 pe strada Vasile Lascăr. „Mai mult, Regina Maria a României poza în 1923 într-un pictorial pentru faimoasa casă de parfumuri Houbigant, pictorial apărut în ediţia americană a National Geographic. Ea îşi declara astfel publicului pasiunea pentru parfumurile Quelques Fleurs sau Mon Boudoir."

Legăturile românilor cu parfumeria de creator sunt vechi, însă ele au fost reînnodate abia în ultimii ani, când românii şi-au deschis din nou nasurile pentru produse de lux.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Beautik,
green net,
andreea gheorghiu,
farmexim
/analize/comert/povestea-parfumeriilor-beautik-cum-au-ajuns-de-la-un-magazin-in-piata-domenii-la-35-de-branduri-in-trei-magazine-12082404
12082404
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.