Povestea ardeleanului care s-a îmbogăţit după ce a făcut 50.000 de modele de blugi: "Jeanşii sunt un must have care te diferenţiază în club"

Autor: Mirabela Tiron Postat la 23 aprilie 2013 1623 afişări

Concurează cu branduri internaţionale de haine, însă rezistă pe piaţă datorită articolelor vestimentare personalizate pe care le produce. Afacerea nu îi mai merge ca în anii de boom economic, dar s-a adaptat situaţiei de criză şi continuă să facă haine în atelierul pe care îl are în bucureşti. Din dorinţa de a se diferenţia de ceilalţi şi prin aspectul vestimentar, Ştefan Muscă, 40 de ani, din Alba Iulia a început să deseneze haine acum 15 ani. Acum vinde îmbrăcăminte sub două branduri, numele lui şi New Funky Fashion, printre clienţii lui numărându-se cântăreţi români şi prezentatori TV.

El spune că situaţia economică, criza, i-a zguduit businessul din temelii, „nu credeam că o să fie atât de greu„. Hainele pe care le produce sunt vândute online, în atelierul de producţie şi în magazinul Cocor, dar urmează să fie oferite şi în magazine din Constanţa, Cluj, Timişoara şi Cluj. Magazinul online a fost relansat în februarie, odată cu colecţia nouă de primăvară-vară numită „Beyond the Future„. Cererea pentru hainele pe care le produce a scăzut, spune designerul, odată cu intrarea Zara, H&M şi a altor branduri internaţionale pe piaţa locală. Piaţa locală de îmbrăcăminte era evaluată la 1,9 miliarde de euro în 2011, dar va creşte până la 2,9 miliarde de euro în 2015 şi 4,2 miliarde de euro în 2020, potrivit datelor Euromonitor Internaţional. În ultimii ani în România au intrat direct cei patru mari ai modei - Inditex, H&M, New Yorker şi C&A. „Este foarte adevărat că mi-au influenţat vânzările, poporul a sărăcit cu criza şi atunci mulţi români merg în magazine să cumpere haine şi nu mai vin la atelier unde sunt ceva mai scumpe.„

Cea mai ieftină pereche de blugi produsă de designer costă 299 de lei, preţul unui tricou este 99 de lei, în timp ce preţul unei jachete de piele variază între 350 de lei şi 4.500 de lei. În prezent, Ştefan Muscă coordonează o echipă formată din 13 oameni, faţă de 45 de persoane în 2007, când trimitea comenzi şi către alte ateliere de producţie.

PIAŢA DE DENIM STĂ MAI BINE ÎN COMPARAŢIE CU ALTE SEGMENTE DE ÎMBRĂCĂMINTE, având în vedere că blugii pot fi purtaţi la diferite tipuri de ocazii. „Decizia de achiziţie de denim este bazată pe trei factori principali: fit, confort şi preţ. Iar stilul creativ care poartă semnătura Ştefan Muscă performează la toate cele trei categorii, deşi în ultimii ani multe branduri noi au intrat pe piaţa locală, în special în segmentul premium al blugilor. Achiziţia de jeans aparţine categoriei «investiţie şi nu cheltuială» şi are sens economic pentru consumator.„ Aproape 65% din articolele vestimentare pe care le produce designerul sunt blugi, 20% tricouri şi cămăşi şi 15% din comenzi sunt produse speciale, unicat.

Designerul afirmă că jeanşii nu mai sunt demult o ţinută casual, ci un „must have„ care poate să te diferenţieze în fiecare zi. „Am înţeles acest lucru şi nu produc serii, fiecare model are particularitatea lui şi mai mult decât atât, poate fi personalizat în  funcţie de stilul şi modul de viaţă al fiecărui purtător.„ Aşa se explică faptul că a creat tot timpul modele aparte, ieşite din tipare, cu personalitate puternică şi distinctă, urmărind şi  tendinţele externe. Designerul vestimentar spune că şi-a propus să contribuie, prin creaţiile lui, la dezvoltarea pieţei locale la un nivel similar cu cel din alte oraşe europene. El estimează piaţa de jeans din România la peste 300 milioane de euro, în continuă creştere. Doi din cinci consumatori cumpără cel puţin două perechi de jeans pe an, spune Ştefan Muscă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/povestea-ardeleanului-care-s-a-imbogatit-dupa-ce-a-facut-50-000-de-modele-de-blugi-jeansii-sunt-un-must-have-care-te-diferentiaza-in-club-10784303
10784303
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.