Planurile austriecilor de la Billa pentru 2012: "Preluăm oricând magazine, cu mare plăcere"

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 12 septembrie 2012 118 afişări

71 este numărul de magazine ţintit pentru finalul acestui an de reţeaua Billa, adică un plus de zece spaţii faţă de sfârşitul lui 2011. Până acum, austriecii au avut parte de “un an bun”, mai cu seamă după sărbătorile de Paşti. Iar pentru viitor plănuiesc să deschidă cel puţin câte zece magazine pe an.

Sorana Georgia spune că în viitorul apropiat este mai probabil să deschidă unităţi de dimensiuni mai mici decât cele cu care Billa şi-a făcut debutul pe piaţa românească, primele spaţii având în jur de 2.500 mp. "Cel mai probabil este să găsim spaţii cu suprafeţe între 600 şi 1.500 mp în interiorul oraşului", adaugă ea, subliniind că reţeaua este deopotrivă interesată de spaţii pe care să le închirieze sau să le cumpere.

O strategie de extindere în această perioadă are o sumă de avantaje, declara anterior Adrian Comăneci, manager în cadrul companiei de consultanţă Contrast Management-Consulting (CMC). Retailerii beneficiază de spaţii comerciale la preţuri avantajoase, de o concurenţă redusă din partea magazinelor de comerţ tradiţional (care au fost puternic afectate de scăderea consumului) şi de o atenţie sporită din partea clienţilor, "care au început să aprecieze din ce în ce mai mult noua ofertă propusă prin formatele noi: proximitate, diversitatea produselor, preţuri accesibile", punctează Comăneci.

Deşi perspectivele pe termen mediu şi lung sunt atractive pentru piaţa de retail din România, este posibil ca perioada de recuperare a investiţiilor făcute în această perioadă să fie afectată de o stagnare a consumului mai mult decât s-a anticipat, estimează Adrian Comăneci. Din acest punct de vedere, companiile care doresc să obţină rezultate imediate pentru investiţii "s-ar putea să-şi reevalueze planurile în cazul în care acestea vor întârzia". Pe de altă parte, companiile care au un orizont de aşteptare mult mai îndelungat şi o strategie pe termen lung bine definită "vor rămâne fidele planurilor de dezvoltare atâta timp cât nu vor apărea probleme macroeconomice majore", completează Comăneci.

Totuşi în vreme ce ţin un ochi aţintit asupra cuceririi de noi şi noi spaţii, retailerii trebuie să fie extrem de atenţi la echilibrul financiar astfel încât cota de piaţă câştigată să nu-i coste prea scump. Mecanismele de atragere şi fidelizare a clienţilor capătă noi şi noi faţete, iar un exemplu în acest sens este moda organizării săptămânilor cu specific naţional, fie ele franceze, italiene, spaniole sau austriece - aşa cum organizează acum Billa. În astfel de campanii, vânzările produselor aflate în promoţii cresc în medie cu 50%, punctează oficialii Billa. Iar plusurile - mai cu seamă la vânzări - sunt importante.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
magazine,
Bill
/analize/comert/planurile-austriecilor-de-la-billa-pentru-2012-preluam-oricand-magazine-cu-mare-placere-10052039
10052039
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.