Pe cap de abonat

Postat la 01 octombrie 2008 25 afişări

Intr-un sistem medical privat cu o piata a asigurarilor medicale aflata inca in stadiu embrionar, impulsionata de cativa operatori care spera ca-si vor putea transforma portofoliul de abonati in asigurati, abonamentele sunt cele care fac jocurile in cifrele de afaceri ale principalelor retele de clinici private.

Si seful MedLife a identificat in tara vecina de peste Prut o bresa de dezvoltare a afacerilor, dar tine sa precizeze ca intai doreste sa consolideze pozitia pe piata a companiei pe care o conduce, intrucat trebuie sa se “puna in garda” pentru cei care urmeaza sa intre pe piata autohtona. “In perioada imediat urmatoare vor intra trei-patru grupuri turcesti de servicii private medicale, iar primele doua vor fi deja in Romania in 2009, cu investitii de 100-150 de milioane de euro fiecare”, spune Marcu. Se pare ca liderilor din domeniu ar avea de ce sa le fie teama de noii veniti, daca aprecierile sale sunt corecte atunci cand afirma ca este vorba despre grupuri puternice din Turcia, care “ofera servicii foarte bune si au bani foarte multi”. Prudent, Tiberiu Roth, directorul general al clinicilor Hiperdia, atrage atentia ca “tendintele de intrare a unor companii straine pe piata romaneasca ar trebui sa duca si la noi la acceptarea ideii ca sanatatea este o prioritate pentru o administrare corecta si profesionista, si nu o institutie de binefacere careia sa i se aplice proverbul <calul de dar nu se cauta la dinti>”. In opinia lui, normal ar fi ca serviciile de tip ambulator sa tina de sfera privata, ceea ce ar duce la scaderea semnificativa a cheltuielilor spitalelor publice, dar si la reducerea proportionala a costurilor cu personalul specializat.

 

Pentru MedLife, prioritatea numarul unu este acum marirea cotei de piata, cifrata la 5% la nivel national, chiar cu sacrificarea marjei de profit, pana la 16% in 2008 fata de 23%, cat a fost raportat anterior. In peisajul acestor planuri, provincia va juca un rol foarte important, daca nu chiar decisiv, avand in vedere ca daca in Capitala concurenta dintre operatori a ajuns la nivel de cartier, in restul tarii exista doi-trei mari prestatori de servicii private medicale ce detin monopolul. “Urmatoarea mare provocare va fi provincia care, din lipsa de specialisti, nu este foarte bine acoperita de serviciile private”, confirma coproprietara Gral Medical, care considera ca va trebui sa se intervina in acest sens la nivel guvernamental.

 

Cum inca nu exista solutii de stopare a migratiei medicilor catre tari unde sunt mult mai bine platiti, o solutie de moment pentru cei mai deschisi la noile tehnologii este medicina mobila (respectiv serviciile medicale la distanta). Compania israeliana Medic 4 All, recent intrata pe piata, isi bazeaza oferta pe dotarea pacientului, contra unui tarif de pana la 100 de euro pe luna, cu un dispozitiv medical portabil de dimensiunile unui ceas mai mare de mana, care va putea in decursul a cateva minute sa realizeze opt tipuri de analize, printre care cele privind presiunea arteriala sau gradul de saturatie a oxigenului in sange. Datele astfel obtinute sunt trecute intr-o fisa medicala electronica ce va ajunge la unul dintre medicii call-center-ului Medic 4 All, care ii ofera pacientului consilierea necesara. In urmatorii trei ani, compania, condusa de Shai Misan, isi propune sa investeasca pana la sapte milioane de euro intr-un centru operativ medical ce ar urma sa angajeze circa o suta de medici.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
asigurari,
medical,
afaceri,
abonamente,
clinici
/analize/comert/pe-cap-de-abonat-3249758
3249758
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.