Noul pariu al lui Puiu Popoviciu: Cinnabon

Autor: Rosca Cristina Postat la 02 decembrie 2011 614 afişări

Puiu Popoviciu, unul dintre cei mai cunoscuţi, însă, totodată, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri, a pariat în criză pe un nou business în domeniul restaurantelor şi cofetăriilor-brutăriilor, Cinnabon. Acesta este al patrulea pariu în domeniu al omului de afaceri, după Pizza Hut, KFC şi Paul Bakeries.

Compania mizează pe locaţii în mall-uri şi centre comerciale, cu un trafic mai mare de 10.000 de persoane pe zi. Cum în România există peste 50 de malluri, dar şi clienţi dispuşi să meargă la mall, piaţă există. "Din datele de care dispunem, este loc pe piaţa locală pentru cel puţin 30 de brutării." Pentru a deschide o brutărie-cofetărie Cinnabon costurile se situează între 75.000 şi 300.000 de euro. "Depinde dacă este full size sau doar chioşc", explică Lupuleţ. Suprafaţa variază astfel între 20 şi 80 de metri pătraţi.

Deschiderea de unităţi Cinnabon a început spre sfârşitul lui 2009, când criza deja îşi înfipsese colţii în economia locală; muşcătura avea să fie resimţită şi de consum, care a scăzut în perioada 2009-2011, cumulat, cu aproape 20%.

"În prima parte a anului acesta s-a cunoscut o scădere a vânzărilor faţă de perioada similară din 2010 din cauza diminuării traficului din centrele comerciale şi, implicit, a scăderii puterii de cumpărare a oamenilor. Însă, odată cu uşoara relansare a economiei în cea de-a doua parte a anului, a început să se simtă reluarea unei tendinţe de creştere constantă." Mai mult, odată cu apropierea lunii decembrie, vânzările ar putea urca chiar mai puternic, în condiţiile în care mall-urile se vor popula cu doritorii de cadouri.

Care dintre cumpărătorii din malluri se opresc şi la Cinnabon? Potrivit lui Carmen Lupuleţ, femeile active, cu vârstă între 25 şi 47 de ani, cu venituri medii şi peste medie şi cu studii medii sau superioare sunt clientele ţintă. "După ce fac cumpărăturile la mall, acestea aleg întotdeauna să se răsfeţe şi la Cinnabon."

În ceea ce priveşte anul viitor, oficialii companiei se aşteaptă la un consum similar celui din 2011. "Dat fiind faptul că poziţionarea noastră se bazează exclusiv pe centrele comerciale, suntem tributari traficului de acolo. Odată ce acesta scade, implicit şi consumul va scădea", conchide Carmen Lupuleţ.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Puiu Popoviciu,
Cinnabon,
comert,
afaceri
/analize/comert/noul-pariu-al-lui-puiu-popoviciu-cinnabon-9016085
9016085
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.