Noua ordine în frumuseţe: cosmetice ieftine sau la promoţie

Autor: Rosca Cristina Postat la 24 noiembrie 2011 824 afişări

Din obişnuinţă, plăcere sau necesitate, femeile utilizează produse cosmetice încă din antichitate. În timp, bărbaţii au devenit şi ei adepţii lor. Românii nu fac excepţie. Fie soare, fie vânt, fie criză, fie nu, românii nu renunţă la produsele de îngrijire cosmetică. În prezent însă se orientează spre produse mai ieftine sau la promoţie.

Piaţa de produse de îngrijire personală, estimată de compania de cercetare de piaţă Euromonitor la 700 milioane de euro în 2010, a fost puternic afectată de criza financiară şi de scăderea consumului. Euromonitor estimează însă că până în 2015 aceasta va creşte la 1,2 miliarde de euro pentru ca până în 2020 să ajungă la 2,2 miliarde de euro. "Dintre categoriile în care activăm, cosmetica decorativă este singura care a înregistrat creştere în acest an. Piaţa produselor cosmetice s-a aflat pe un trend descendent, segmentul apei de toaletă înregistrând cea mai mare scădere, de aproximativ 20%. Un declin mai putin drastic s-a resimţit la deodorante, acesta fiind cuprins între 5% şi 7%", spune Răzvan Afenduli. Pentru a atrage clienţii, companiile au mizat pe oferte promoţionale tot mai agresive. În aceste condiţii, cu toate că preţul standard nu s-a modificat, se observă o scădere a preţului per produs.

"Consumatorii români sunt mai atenţi la produsele pe care le pun în coş şi sunt din ce în ce mai interesaţi să cumpere produse de calitate la un preţ corect. Ca urmare, producătorii s-au întrecut în oferte promoţionale. Cel mai des întâlnite au fost promoţiile de preţ, produsele gratuite sau pachetele de produse complementare", explică reprezentantul Coty în România.

În aceste condiţii, în primele zece luni ale acestui ani, cifra de afaceri a Coty pe piaţa locală a fost de 12,8 milioane de euro, similară cu cea din aceeaşi perioadă a lui 2010. În ceea ce priveşte întregul an, compania vizează afaceri de 16,4 milioane de euro, la fel ca în anul anterior. Criza financiară a redus cifra de afaceri a companiei cu 9% faţă de 2008, ultimul an din perioada de boom.

"Piaţa de cosmetice şi-ar putea reveni în urma revigorării din piaţa muncii. Prin urmare, ne aşteptăm la creşteri totale ale pieţei de cosmetice atunci când rata şomajului va scădea de la un an la altul. Conform estimărilor făcute de Guvern şi organizaţiile internaţionale, acest scenariu este improbabil pentru anul următor", a conchis Răzvan Afenduli.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cosmetice,
produse,
ingrijire,
vanzari
/analize/comert/noua-ordine-in-frumusete-cosmetice-ieftine-sau-la-promotie-8987627
8987627
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.