Nissa şi drumul către inima Parisului

Autor: Roşca Postat la 17 aprilie 2012 1231 afişări

Magazinele Nissa au apărut pe piaţa locală în urmă cu circa şapte ani. Astăzi fac parte dintre puţinele afaceri româneşti de familie care încă încearcă să îşi facă loc pe o piaţă inundată şi guvernată de branduri străine. După ce au deschis 12 magazine în România, printre care şi magazinul fanion din piaţa Romană, trei românce vor să cucerească Parisul direct din inima galeriilor Lafayette.

Rochiile, fustele şi bluzele Nissa ajung de asemenea şi în alte state din toate colţurile lumii prin intermediul unor distribuitori care le vând magazinelor multibrand sau magazinelor de tip department store. "Colecţiile noastre ajung în mai multe pieţe din Europa, precum şi în Canada, China şi Orientul Mijlociu - Liban, Kuweit." Primele încercări în străinătate au fost făcute în urmă cu circa doi ani, iar în prezent pieţele externe contribuie cu circa 20% la cifra de afaceri de 9 milioane de euro a companiei. Restul vine din piaţa locală. Denisa Radian spune că ţinta este să crească pe ambele pieţe, însă paşii sunt mici, dar siguri. "Europa - care contribuie cel mai mult la veniturile noastre din afara graniţelor - este încă afectată de criză. Simţim o precauţie în achiziţii." Acesta este motivul pentru care partenerii cer cantităţi mici din fiecare tip de produs şi varietate mare. Magazinele încearcă astfel să se pună la adăpost de riscul de stocuri.

Denisa Radian recunoaşte însă că acest comportament îngreunează situaţia companiei în cadrul căreia este acţionar. "Avem nevoie de comenzi în cantităţi mai mari pentru a creşte productivitatea şi a reduce costurile de producţie. Doar astfel ne putem aştepta şi la profit."

Tot ce exportă sub brandul Nissa este produs local, în unitatea de producţie a companiei, deoarece cei mai mulţi clienţi străini apreciază că sunt produse româneşti realizate în România, nu produse ale brandurilor cunoscute care au pe etichetă scris "made in Romania". Există însă şi potenţiali clienţi reticenţi atunci când aud de România.

Produsele vândute în magazinele Nissa de pe piaţa locală sunt realizate atât în fabrica Nissa, cât şi în alte unităţi de producţie din România şi din străinătate. "Noi realizăm cele mai complicate produse, care au nevoie de detalii prelucrate manual. Încălţămintea, genţile, produsele din piele şi jeans le producem în fabricile partenere, deoarece am decis că este mai bine să externalizăm tot ce nu este specialitatea noastră." În fabrica din Bucureşti este realizată circa 50% din producţie. Cele trei companii care administrează brandul Nissa au 360 de angajaţi - 270 în producţie şi 90 în retail.

Numărul de angajaţi urmează să mai crească în condiţiile în care compania va deschide în acest an alte magazine. Singurul pentru care s-a semnat deja contract este cel din Palas Iaşi. Compania mai poartă negocieri şi pentru magazine în centre comerciale din Braşov şi Timişoara. Deschiderile se vor vedea şi în cifra de afaceri care este aşteptată să crească cu circa 10-15% în acest an, până la aproape 10 milioane de euro. "Dacă ne uităm la cum a debutat anul, am putea creşte cu 10%.

Dacă recuperăm pe drum, ceea ce sperăm să facem, vom creşte cu 15%." Avansul vine din optimizarea reţelei de magazine - compania a închis în 2012 magazinele din Brăila şi Carrefour Orhideea Bucureşti -, din expansiunea pe pieţe noi şi din faptul că efectele crizei sunt mai puţin vizibile. Un alt atu al magazinelor Nissa este şi profilul clientei - care are în medie 35 de ani, o carieră în evoluţie şi venituri peste medie -, crede Denisa Radian: "Clienta noastră este mai atentă la detalii, la confort şi apoi la raportul calitate-preţ. Este o clienta avizata, mai greu de satisfacut, însă este constantă".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
nissa,
paris,
extindere,
retail,
haine
/analize/comert/nissa-si-drumul-catre-inima-parisului-9528222
9528222
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.