Minimax se bucura de criza
Rainer Exel, proprietarul retelei de magazine de tip discount Minimax, se declara pana nu de mult dornic sa vanda afacerea. Acum, strategia companiei pare a se schimba: pariind pe o dezvoltare puternica a discounterilor, Exel vrea sa creasca numarul de magazine si chiar sa cumpere alta retea.
Acesta e contextul in care Exel a ajuns sa prefere amanarea unei vanzari a retelei, in favoarea intaririi pozitiei Minimax pe piata locala, care i-ar creste implicit valoarea. La acest moment, Exel estimeaza valoarea afacerii sale la aproximativ 20 de milioane de euro (1 milion de euro pentru fiecare magazin), fara a include proprietatile imobiliare. “Am primit multe oferte de preluare de-a lungul timpului, insa niciuna nu a fost potrivita”, spune el, adaugand ca nu se gandeste sa deschida mai putin de 100 de magazine in toata tara inainte de a lua in considerare vanzarea. Si nu exclude posibilitatea ca Minimax sa devina, din potential obiect de achizitie, potential cumparator al altei retele. “Am primit oferte din partea unor retele de magazine care doresc sa fie preluate”, a spus Exel fara a da mai multe detalii.
Deocamdata, principalul obiectiv al companiei ramane expansiunea retelei, favorizata si de scaderea preturilor la terenuri. Pe termen scurt, demersurile pentru accelerarea expansiunii retelei de magazine vor fi dublate de masuri pentru reducerea costurilor. “In ultimele patru luni am inceput sa discutam cu alte lanturi de retail pentru a imparti depozite, centre de distributie”, spune Exel. Intr-o perioada de criza economica, cea mai simpla solutie a companiilor pentru a reduce costurile este renuntarea la o parte din personal, ceea ce nu va ocoli insa nici comertul, chiar daca pana nu demult comerciantii se plangeau de lipsa fortei de munca, afirma directorul Minimax.