Mai lipsesc cateva felii
Indiferent la stirile despre criza, Vel Pitar coace planuri in continuare: un nou tip de magazin, capabil sa concureze cu oferta din hipermarketuri si supermarketuri, plus iesirea pe piata cu tipuri noi de produse, capabile sa-i diferentieze oferta.
Cu o cifra totala de afaceri de 130 de milioane de euro anul trecut, din care divizia de productie, Vel Pitar, a avut cea mai mare parte, de 85 de milioane, Francu estimeaza pentru anul in curs vanzari de 150 de milioane si o cota de piata de 15% - crestere ce ar urma sa provina de pe urma extinderii gamei de produse si a intrarii pe alte segmente ale pietei.
Principalul competitor al Vel Pitar este Boromir, o afacere de familie care a crescut pana la o cifra de afaceri de 147 de milioane de euro anul trecut. Insa, daca privim strict la producatorii de paine, aproape o treime din piata, ca volum (29,5% potrivit MEMRB) este impartita de Vel Pitar si Boromir cu alte trei nume, mai putin cunoscute, Transagape (Sibiu), Harmopan (Harghita) si Metalart (Timis). Acesti trei producatori, cu afaceri insumate de sub 50 de milioane de euro, ar putea fi tinte de achizitie pentru un jucator mai mare. “Piata de panificatie din Romania este foarte faramitata”, afirma Francu, estimand ca la noi exista peste 5.000 de producatori de paine si 250 de lanturi de magazine cu brutarii proprii. “Ganditi-va ca noi suntem lideri pe acest segment si detinem doar 10% din piata, iar urmatorul competitor are sub 2%.”