Magnet pentru investitorii străini: vinul românesc îi îmbată pe milionarii Europei

Autor: Ioana David Postat la 18 iulie 2013 2313 afişări

Vinul a atras ca un magnet investitorii în ultimii ani, iar noile crame au încercat să-şi facă loc pe o piaţă ce resimte încă scăderea puterii de cumpărare. Cele mai recente estimări arată că peste 20 de investitori au simţit potenţialul afacerilor cu vin în România, şi au pariat pe regiuni precum Dealu Mare, situat în zona paralelei 45, la fel ca Bordeaux, sau Drăgăşani în judeţul Vâlcea

Magnet pentru investitorii străini: vinul românesc îi îmbată pe milionarii Europei

Deocamdată, crama are un singur brand (Bauer) sub care Oliver Bauer a produs vinuri în ediţie limitată: Sauvignonasse (1.740 de sticle), Sauvignon Blanc (3.400 de sticle) şi Crâmpoşie selecţionată demi-dulce (1.300 de sticle). „Prima vinificaţie în Crama Bauer va avea loc în acest an. Vom vinifica struguri din zona Drăgăşani, din parcele îngrijite sub îndrumarea noastră. Vom începe cu o producţie mică, astfel încât să putem controla calitatea vinurilor.„

Dacă în Franţa sau Italia există mii de producători ce deţin până în zece sau doar câteva zeci de hectare cu viţă de vie, pe piaţa locală această pătură abia acum se formează. În România sunt cultivate aproximativ 200.000 de hectare cu viţă de vie, suprafaţă care ne situează pe locul zece la nivel mondial şi pe locul cinci în Europa.

Proprietarii cramele tinere din industria vinului sunt dispuşi să investească mai mult în promovare iar în următorii ani este de aşteaptat ca vinul să câştige teren în industra băuturilor. Consumul de vin a fost de aproape 2,6 milioane de hectolitri în 2012, iar cu acest nivel România se află între primele 20 de state din lume.

„Dorim să contribuim la renaşterea renumelui vinului românesc. Şi un prim pas trebuie făcut din interior - e necesar ca noi toţi să avem mai multă încredere în produsele româneşti, să descoperim unde şi cum sunt făcute, pentru a reuşi să-i convingem pe alţii să încerce. Pasiunea cu care vom spune povestea vinului va convinge cu siguranţă„, spune Oliver Bauer.

Segmentul superior de preţ a fost singurul din piaţa vinului care a crescut anul trecut, în condiţiile în care lansările de branduri şi promovarea s-au concentrat exact pe acest interval. Chiar şi jucătorii mari, tradiţionali pe segmentul economic, au sesizat potenţialul şi încet - încet au început să lanseze produse scumpe. Cea mai parte a producţiei de vin se vinde pe piaţa internă, România suferind în continuare din cauza lipsei unui brand puternic de ţară, care ar fi putut impulsiona exporturile, după modelul francez sau italian.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/magnet-pentru-investitorii-straini-vinul-romanesc-ii-imbata-pe-milionarii-europei-11129944
11129944
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.