Lupta pentru cel mai scump parfum din Romania

Postat la 22 septembrie 2009 548 afişări

In plina criza, proprietarii parfumeriilor de nisa par sa nu-si faca prea multe griji si chiar se declara optimisti in privinta mersului vanzarilor in acest an. Avantajele lor - clientela relativ constanta, costurile de promovare in general reduse si posibilitatea de recuperare rapida a investitiei.

Concurenta dintre principalii jucatori se vede la nivelul portofoliului. De la parfumuri clasice sau traditionale, inspirate de personaje istorice ca Napoleon Bonaparte sau regina Elisabeta, pana la parfumuri nonconformiste ce contin hasis sau absint, magazinele exploateaza dorinta consumatorilor de a se diferentia, prin folosirea unui parfum rar, exclusiv, unic. "Creatorii parfumurilor investesc in principal in calitatea ingredientelor si in executia artizanala a acestora, in defavoarea liniilor industriale, de masa", comenteaza Laurentiu Balan, unul dintre proprietarii Elysée Concept. Ce se intampla insa cand toate parfumeriile ajung sa vanda acelasi produs?

De pilda, Etat Libre d'Orange este un parfum bine vandut deopotriva la Madison, Beautik si Createur 5 d'Emotions. Mai nou, retailerii au anuntat ca, imediat ce se va epuiza stocul, vor renunta la distribuitorii care nu au respectat conditia de exclusivitate si au furnizat parfumuri si altor parfumerii de nisa. Portofoliile parfumeriilor contin esente cu preturi de pornire de la 50 de euro, dar si parfumuri de lux care pot ajunge la mii de euro. Competitorii se intrec in importarea "celui mai scump parfum din Romania": Clive Christian, de 2.500 de euro, adus de Madison, a fost detronat de MDCI, cu preturi ce pot ajunge la 4.000 de euro, importat de Elysée Concept.

Clientii parfumeriilor exclusiviste nu pot fi incadrati intr-un tipar si sunt destul de greu de tintit, deoarece sunt foarte diferiti. Pot fi persoane sofisticate, care calatoresc mult sau pur si simplu oameni care intra din curiozitate in magazin. "Poate 1% din ei cunosc parfumurile noastre, restul intra pur si simplu din curiozitate", afirma Alexandra Paven, proprietara Createur 5 D'Emotions.

Cei obisnuiti sa foloseasca parfumuri de nisa tind sa fie insa clienti constanti, ceea ce explica efortul de fidelizare incercat de companii. "Afacerile cu parfumuri de nisa sunt atipice: trebuie rabdare si continuitate, deoarece nu sunt bazate pe boom-uri", comenteaza Paven. Cand reuseste, fidelizarea poate avea rezultate notabile, cu rate ale profitului companiilor de 4-5 ori mai mari decat in industria parfumurilor de masa. Profitul net al unui brand care are 1% din piata parfumurilor de nisa poate fi mai mare decat al unui brand care detine 30% din vanzarile parfumurilor de masa. In ceea ce priveste sezonalitatea, exista un varf al vanzarilor in perioada sarbatorilor de iarna, dar si luni cand vanzarile sunt mai scazute, in special vara. Proprietarii parfumeriilor spun ca un client revine in magazin de 3-4 ori pe an pentru a-si reinnoi parfumul.

Criza economica a afectat vanzarile si in acest sector; lunile de primavara au fost mai slabe decat anul trecut. Totusi, parfumeriile de nisa isi mentin estimarile privind rezultatele financiare pentru 2009. Cei de la Beautik au prognozat o crestere de 66% a afacerilor din 2009, de pana la 500.000 de euro pentru anul in curs. Reprezentantii Madison au anuntat un obiectiv de 700.000 de euro pentru 2009, mizand pe dublarea afacerilor din 2008, dupa ce toamna trecuta au deschis o a doua parfumerie, iar anul acesta intentioneaza sa mai deschida inca una, dtr in provincie. In fine, Elysée Concept are ca obiectiv o cifra de afaceri pentru Romania de 690.000 de euro, respectiv de 1 milion de euro daca se includ si vanzarile din Bulgaria.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/lupta-pentru-cel-mai-scump-parfum-din-romania-4912246
4912246
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.