Lidl iese la rampa. Ce inseamna rebotezarea magazinelor Plus

Autor: Ioana Mihai Postat la 28 iunie 2011 178 afişări

Discounterul Lidl iese la rampa: toate cele 107 magazine deschise sub numele Plus vor fi rebotezate. Ce se mai schimba in afara de sigla de la intrare?

Cat va dura schimbarea la fata si mai in amanunt a magazinelor preluate de Lidl? Depinde, evident, de amploarea schimbarilor. Reprezentantii companiei nu au facut comentarii pe marginea subiectului, iar Ciprian Moga, managing partner in cadrul companiei de consultanta iQuest Consulting, este de parere ca doar schimbarea siglelor si a signalisticii din magazine ar putea dura in jur de un an. Cu cat merg insa mai in profunzime schimbarile, cu atat perioada in discutie se poate lungi. "Pot fi schimbari in echipa de management, la nivel de proceduri sau in organigrama", explica Moga. Tot el puncteaza ca o organizatie de o dimensiune mare (peste 100 de magazine si cu sute de angajati) a fost preluata de o companie sensibil mai mica. "Pastrand desigur proportiile, o situatie similara a fost cea in care OMV a preluat Petrom, o companie mult mai mare pe plan local decat cumparatorul", spune reprezentantul iQuest Consulting.

Schimbarea siglelor Plus nu este singura modificare de acest fel in retail. Tot acum, la fata se schimba si magazinele Minimax Discount, o afacere dezvoltata pe plan local si preluata anul trecut de Mercadia, o companie controlata de Dinu Patriciu. Reteaua numara acum 53 de magazine care vor fi rebranduite si vor purta numele Macro, valoarea investitiei ridicandu-se la milioane bune de euro. Recent a fost inaugurat primul spatiu Macro, la Brasov, valoarea investitiei fiind de 0,5 milioane de euro. "Valoarea investitiilor in celelalte spatii ar putea fi mai mica, iar amortizarea mai rapida, dat fiind ca modelul va fi replicat", declara Ciprian Moga.

Reprezentantii Mercadia spun ca doresc ca pana la finalul acestui an reteaua Macro sa ajunga la 150 de magazine, iar pentru aceasta bugetul de investitii s-ar putea plasa la circa 150 de milioane de euro. Mercadia mai opereaza in acest moment reteaua de magazine de proximitate Mic.ro, care a ajuns la 600 de spatii.

Un alt rebranding a avut loc cu reteaua de magazine Artima, preluata de Carrefour. Procesul a fost insa mai complicat in cazul francezilor, pentru ca spatiile pe care le-au incorporat in afacerea lor nu erau standardizate. Plus a ridicat din temelii fiecare constructie dupa un model foarte precis. Astfel, nemtilor de la Plus le-a fost foarte facil sa-si aseze intocmai reteta de business. De pilda, toate rafturile au dimensiunea standard, spatiul de depozitare este "ca la carte", iar numarul caselor de marcat pe masura. In aceste conditii, si modificarile pe care le-ar putea face Lidl sunt mai usor de operat. "Sablonul" pe care il definesc la primul spatiu nu trebuie decat replicat.

Pentru cei care merg la cumparaturi mari diferente nu vor fi. Chiar si in cazul in care Lidl vrea sa remodeleze spatiile, va face acest lucru fara sa incomodeze clientii. Mai cu seama in aceasta perioada in care cumparatorul este mai mofturos ca oricand.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
lidl,
plus,
magazine,
rebranding
/analize/comert/lidl-iese-la-rampa-ce-inseamna-rebotezarea-magazinelor-plus-8394284
8394284
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.