Kenvelo vrea să intre din nou în topul comerţului cu îmbrăcăminte

Autor: Cristina Roşca Postat la 17 octombrie 2012 301 afişări

Iniţial a fost Kenvelo. Un deceniu mai târziu au venit Lee Cooper şi Tom Tailor, iar în acest an grupul a fost completat cu brandul american Timeout, care îşi face pentru a doua oară intrarea pe piaţa locală după circa trei ani de absenţă. Planul de expansiune al grupului Kenvelo nu se opreşte însă aici, portofoliul de branduri urmând a fi completat fie cu un brand de pantofi, fie cu unul de lenjerie intimă, fie cu amandouă.

"Am mai fost în România acum circa patru ani şi pot spune că observ o serie de schimbări. Cred că piaţa de fashion merge în direcţia bună, ajutată şi de faptul că populaţia este pasionată de modă", explică Ivan Savic, care conduce o companie cu peste 100 de magazine doar în Europa Centrală şi de Est.

Brandul american TimeOut este ultimul care a intrat în portofoliul grupului Kenvelo în urmă cu câteva luni. Besadoux a explicat anterior că în cazul readucerii brandului TimeOut pe piaţa locală nu este vorba de o franciză a brandului american, ci de un parteneriat, în condiţiile în care acţionarii Kenvelo deţin o participaţie în cadrul TimeOut. Nici în cazul celorlalte branduri din grup nu este vorba de o franciză. Astfel, brandul Tom Tailor este adus în joint-venture împreună cu compania-mamă, iar în cazul Lee Cooper acţionarii Kenvelo au un contract de producţie cu brandul britanic la nivel mondial. Până în toamna anului trecut grupul Kenvelo cuprindea doar brandul cu acelaşi nume, însă începând cu luna septembrie s-a extins cu alte două nume.

In prezent pe piaţa locală există 21 de magazine lee cooper şi şase tom tailor. Ele se adaugă celor 43 de unităţi Kenvelo.

Numărul de magazine ale brandului fanion nu urmează să crească puternic în următorii ani, în contextul în care Besadoux spune că este prezent în toate oraşele cu potenţial. Va mai deschide magazine doar în mallurile noi, cu un mix bun de chiriaşi. "În ultimii ani am renunţat la circa 30 de magazine Kenvelo nerentabile. Dacă în timpul boomului economic am mers cu câte două unităţi şi în oraşele mai mici, acum am renunţat şi am păstrat doar un magazin." Sub celelalte două branduri compania continuă expansiunea. În cazul Tom Tailor expansiunea este dictată şi finanţată de la sediul central din Germania, de aceea lucrurile se mişcă mai greu decât în cazul Lee Cooper unde planurile sunt făcute la Bucureşti.

La o reţea de circa 70 de magazine în prezent, Besadoux pariază pe afaceri de circa 30 de milioane de euro - 18-20 mil. euro Kenvelo, 7 mil. euro Lee Cooper şi 2-3 mil. euro Tom Tailor. Pentru TimeOut este prea devreme să vorbească de cifre, însă spune: "Estimăm că vânzările acestui brand vor ajunge la 4.000-5.000 de euro per metru pătrat pe an". Magazinele au în medie 150 mp, însă unitatea din AFI Palace Cotroceni este cea mai mare din România, urmând a fi flagship store-ul local al brandului TimeOut, cu o suprafaţă de 220 mp. Astfel, pentru un magazin de circa 150 mp, care prinde un an întreg de funcţionare, vânzările pot ajunge la 600-750.000 de euro. "Pentru moment însă acestea sunt doar cifre puse pe hârtie, rezultatele reale urmând a fi verificate la final de an", precizează Besadoux.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Kenvelo,
Lee Cooper,
Tom Tailor
/analize/comert/kenvelo-vrea-sa-intre-din-nou-in-topul-comertului-cu-imbracaminte-10233192
10233192
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.