Istoria unui business de lux

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 16 august 2011 69 afişări

A avea o afacere a devenit pentru unii un lux in contextul economic dificil din ultimii ani. Pentru altii insa, luxul sta tocmai in pastrarea afacerii in familie.

"Pentru a ajunge dintr-o cladire intr-alta, angajatii trebuie sa parcurga distante foarte mari. De la un capat la celalalt al campusului, e un drum de 30 de minute pe jos", justifica Tomas, ghidul care ne povesteste istoria Miele si care ne duce grabit din fabrica in fabrica pentru a ne arata din ce este mai exact compusa o masina de spalat, existenta unor biciclete destul de vechi, cateva chiar ruginite si cu cauciucul spart, la fiecare iesire de cladire. "Cu bicicleta faci doar 8 minute dintr-un capat in celalalt", mai spune el despre cele in total 800 de biciclete. Angajatii se pot insa deplasa si cu ajutorul unor masini, mai exact Wolkswagen Polo albastre, care au mereu cheile in contact si nu parasesc niciodata incinta fabricii, fiind practic la dispozitia oricui.

Tot la dispozitia angajatilor, dar mai ales a vizitatorilor si implicit potentialilor cumparatori se afla si electrocasnicele din showroom-uri, toate complet functionale. Rareori se intampla sa nu mearga vreo masina de spalat sau in bucataria de test sa nu se faca experimente cu bucatarul dedicat angajat de Miele pentru a gati pentru vizitatori. "Cel mai adesea, sunt oameni pentru care banii nu sunt o problema, dar dincolo de brand ar vrea sa vada exact si ce pot face electrocasnicele pe care le vor avea acasa", apreciaza Stavros Politis, export manager in cadrul Miele Grecia, de unde sunt coordonate operatiunile companiei pentru sud-estul Europei.

Pentru cei mai multi insa, simplul fapt ca rufele vor fi spalate intr-o masina Miele e motiv suficient sa cheltuie sume fabuloase pentru asemenea electrocasnice de lux, in timp ce faptul ca sunt testate pentru a functiona 20 de ani este doar un convenient. In orasul Shenzen din China, un dezvoltator imobiliar a atras mai usor clienti din clasa bogata prin faptul ca a dotat apartamentele cu electrocasnice Miele. Si nu e singurul exemplu. Cele 900 de apartamente din Burj Khalifa numara in total 7.000 de produse ale companiei germane. Dar nu pentru ca Miele ar fi avut cea mai buna oferta la licitatie, din contra, produsele au fost cele mai scumpe, completand luxul unei cladiri prestigioase cum este Burj Khalifa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
electrocaznice,
lux,
Mielle
/analize/comert/istoria-unui-business-de-lux-8585420
8585420
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.