Inginerul de 43 de ani care poate vinde orice: locuinţe, ciocolată, săpunuri, bere sau vopsea

Autor: Andreea Neferu Postat la 12 februarie 2014 2932 afişări

De-a lungul carierei sale, Florin Stoleriu a încercat să fie antreprenor, dar şi angajat în multinaţionale, a învăţat să vândă şi bere, dar şi vopsea. Care este secretul prin care poţi ajunge să vinzi aproape orice?

Spre deosebire de perioada când a lucrat tot pentru unul dintre liderii pieţei de vopsele, Fabryo, situaţia în economie şi la nivel de consumator s-a schimbat şi nu neapărat în bine. Puterea de cumpărare a continuat să scadă faţă de 2009, iar cererea de produse low-cost a crescut. Mai mult, au apărut şi noi jucători, antreprenori români precum Marcel Bărbuţ de la AdePlast sau Daniel Guzu de la Duraziv intrând cu produse şi pe piaţa vopselelor în ultimii ani. „Din 2009 piaţa s-a contractat permanent, iar contextul e mai puţin favorabil comparativ cu acea perioadă", spune Stoleriu.

CU TOATE ACESTEA, MANAGERUL AFIRMĂ CĂ SECTORUL LOCAL AL VOPSELELOR AR PUTEA CREŞTE ÎN VOLUME ANUL ACESTA, ÎN TIMP CE ÎN VALOARE „E POSIBIL SĂ VEDEM CIFRE ÎN SCĂDERE". În acest context, strategia pe care o va adopta Stoleriu pentru vânzarea vopselelor şi lacurilor Policolor se va baza pe o doză mai mare de agresivitate, „dar va fi o agresivitate pozitivă".

Procesul de vânzare în industria berii, în care el a activat mai mulţi ani, este similar cu cel din industria vopselelor: trebuie să vinzi inteligent, să fii prezent în cât mai multe puncte de vânzare, dar şi să ai branduri puternice. Deosebirile constau în faptul că berea are o viteză de rotaţie mult mai mare, dar şi că segmentul business 2 business este foarte important în industria vopselelor, în timp ce în piaţa berii este practic absent. „De asemenea, industria vopselelor este mult mai tehnică. Nu e acelaşi lucru să vinzi o vopsea cu anumite particularităţi tehnice cu a vinde o napolitană", spune Stoleriu.

Managerul, care are în subordine o echipă formată din peste 100 de oameni, spune că este optimist şi vrea să creadă că piaţa de vopsele va creşte cu câteva procente anul acesta. În acelaşi timp, şi-a propus ca vânzările Policolor de anul acesta să avanseze cu un procent cel puţin dublu faţă de cel cu care va creşte piaţa. „Renovările vor continua să genereze grosul vânzărilor. Anul trecut, peste 70-80% din consumul de vopsea a fost generat de renovări."

POLICOLOR, CARE A ÎNREGISTRAT ANUL TRECUT AFACERI DE CIRCA 30 DE MILIOANE DE EURO, POTRIVIT CELOR MAI RECENTE ESTIMĂRI, are în prezent în Bucureşti o fabrică de vopsele pentru industria auto, în timp ce celelalte tipuri de vopsele pe care le comercializează, aşa cum sunt cele pentru decorarea şi finisarea casei, sunt produse în Bulgaria.

Întrebat dacă s-ar mai întoarce în lumea antreprenoriatului, după ce a avut mai multe încercări la care a renunţat, Stoleriu spune că nu exclude această posibilitate şi că i-ar plăcea să deschisă un business în domeniul alimentaţiei sănătoase sau în agricultură. Până va decide însă să facă o nouă mutare în această direcţie, Stoleriu spune că tot domeniul vânzărilor îl atrage cel mai mult, în contextul în care îl pune în situaţia de a interacţiona cu foarte mulţi oameni. „Spre deosebire de alte meserii, componenta de soft-skill, care include aptitudini de socializare, este foarte importantă în vânzări. Vânzarea este 80% emoţională."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/inginerul-de-43-de-ani-care-poate-vinde-orice-locuinte-ciocolata-sapunuri-bere-sau-vopsea-12063627
12063627
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.